در گفت‌وگو با پانا

سیدمحمد علوی: چین در این جام بهتر از ژاپن است اما زورش به تیم ملی ایران نمی‌رسد

تهران (پانا) - فرهاد فخرآبادی/ مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است چین یکی از تیم‌های خوب جام ملت‌های آسیاست اما این تیم توانایی عبور از سد تیم ملی ایران را ندارد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدمحمد علوی: چین در این جام  بهتر از ژاپن است اما زورش به تیم ملی ایران نمی‌رسد

سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با پانا در ارزیابی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران را در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات گفت: تا به اینجای کار که 4 بازی گذشته تیم عملکرد خوبی داشته و روند راضی‌کننده بوده است. در بازی اول و دوم که با اقتدار بازی را بردیم، بعد از تساوی مقابل عراق و صعود به عنوان صدرنشین در مرحله یک هشتم نهایی مقابل عمان هم بازی را آسان بردیم و به مشکلی برخورد نکردیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خوب تیم کارلوس کی‌روش این است که خیلی خوب دفاع می‌کند و ثمره این دفاع خوب و منطقی را در همین بازی‌های اخیر دیده‌ایم.

خیلی از تیم‌های آسیایی حسرت داشتن خط حمله ایران را دارند

علوی درباره بهترین بازیکن تیم ملی ایران در این تورنمنت گفت: اجازه بدهید از کسی نام نبرم، اما اگر درباره خطوط حرف بزنیم باید بگویم که خط حمله ما خیلی عالی کار کرده است و خیلی از تیم‌های آسیایی حسرت داشتن این خط حمله را دارند. دوندگی بالای مهدی طارمی و سردار آزمون و همچنین پشت سر آنها اشکان دژاگه به تیم ملی در این دوره خیلی کمک کرده است.

چین از ژاپن هم بهتر است

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار مقابل چین در مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: با عملکردی که از تیم‌ها تا به اینجای جام دیدیم، به نظرم در این جام ملت‌ها تیم ملی چین حتی از ژاپن هم بهتر است. واقعا ژاپن با تصوری که ما داشتیم خیلی تفاوت دارد و مقابل عربستان تیم چندان خوبی نشان نداد.

وی افزود: چین با مارچلو لیپی تیم خوبی شده اما زورش به تیم ملی ما نمی‌رسد. تیم ما همیشه یکی از قدرت‌های آسیا بوده و در این دوره هم نشان داده تیم خوب و آماده‌ای است و شخصیت خوبی پیدا کرده است.

بازیکنان کاری نکنند که تا سال‌ها حسرت امروز را بخورند

علوی که سابقه بازی مقابل چین و گلزنی به این تیم در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا را دارد، در ادامه درباره دیدار جام ملت‌های سال 2004 ایران و چین که با شکست ایران در ضربات پنالتی همراه شد، گفت: ما در حالی از چین در نیمه‌نهایی شکست خوردیم که در مرحله قبل کره جنوبی را که سوم جهان شده بود، 4 بر 3 شکست دادیم. تیم خوبی با برانکو داشتیم و واقعا آماده بودیم تا قهرمان شویم اما یک سری عوامل باعث شد تیم در نیمه‌نهایی مقابل چین شکست بخورد و نتواند به فینال برسد.

وی ادامه داد: از اخراج ستار زارع تا چیپ یحیی گل محمدی گرفته تا داوری عجیب داور سوریه‌ای که بازی را برای چین درآورد عواملی شد که تیم ما نتواند به فینال برسد اما امیدوارم تیم فعلی که حضور دارد اشتباه آن سال را تکرار نکرد و با تجربه عمل کند که تا سال‌ها حسرت امروز را نخورند.

تیم ملی نیاز به آرامش دارد

مدافع سابق باشگاه فولاد خوزستان و پرسپولیس درباره حواشی اخیر کارلوس کی‌روش گفت: الان زمانی است که همه باید حامی تیم ملی باشیم تا این طلسم 42 ساله قهرمان نشدن در جام ملت‌ها شکسته شود. این تیم در مقطع فعلی نیاز به آرامش دارد و همه ما وظیفه داریم این آرامش را حفظ کنیم. جام جهانی رفتن برای فوتبال ما عادی شده است اما این طلسم قهرمان نشدن در آسیا هم باید شکسته شود. این تیم قهرمان آسیا شود به نفع تمام فوتبال ایران خواهد بود و تکان اساسی به فوتبالمان خواهد داد.

ایران و قطر شانس‌های اصلی قهرمانی هستند

مربی تیم لیگ برتری استقلال خوزستان در پایان درباره شانس‌های قهرمانی در این دوره جام ملت‌های آسیا گفت: با آمادگی‌ای که تیم ملی ایران دارد فکر می‌کنم این دوره 90 درصد شانس قهرمانی برای ایران باشد. در سمت بالای جدول که ما حضور داریم فقط تیم ملی ما خوب بوده و چیزی از ژاپن ندیده‌ایم. در پایین جدول هم فقط قطر تا به اینجا عملکرد خوبی داشته و در حد و اندازه فینال خودش را نشان داده است. با این تفاسیر فکر کنم ایران و قطر را باید شانس‌های اصلی قهرمانی در این دوره دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار