معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی:کارکنان مبنای اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی هستند

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در جلسه بررسی عملکرد ساماندهی نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه عنوان کرد: کارکنان، مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی هستند.

کد مطلب: ۸۸۸۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی:کارکنان مبنای اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی هستند

در جلسه اختصاصی بررسی عملکرد ساماندهی نیروی انسانی که با حضور ﻣﺴئولان اداره آموزش و پرورش ناحیه سه در سالن جلسات برگزار گردید، ماشاءالله پروین با تاکید بر اهمیت فرآیند ساماندهی، عنوان کرد: کارکنان، مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت نیروی انسانی و سرمایه در کنار اطلاعات، به عنوان عوامل اساسی افزایش بهره‌وری درسازمان‌ها مطرح می‌شوند. تعامل و هماهنگی این عوامل در راستای اهداف سازمان می‌تواند منجر به ارتقای بهره‌وری و کیفیت عملکرد سازمان شود.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی، دارای نقشی متمایز و متحول و در راستای تحولات و ارتقای جایگاه منابع انسانی و گستردگی آن در سازمان است. با این نگرش، مدیریت منابع انسانی، یک سیستم جامع و یکپـــارچه است که کلیه ابعاد سازمان را در بر می‌گیرد و در کلیه سطوح و بخش‌های سازمان جاری شده و نقش تعیین کننده‌ای پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با حفظ حرمت و ارزش کارکنان و ارج نهادن به تلاش و ارتقای توانایی و انگیزه آن‌ها، سازمان‌هایی خلاق، یادگیرنده و منعطف ایجاد می‌شود و این امر موضوعی است که در اقتصاد اطلاعاتی و جهانی امروز، از ضروریات است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: علاوه بر وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌های انسانی در کشور، مهمترین چالش در ارتباط با منابع انسانی، به کارگیری، توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در راستای عملکرد بهتر است که با ارتقای ساختار مدیریتی و اجرایی سازمان‌ها، می‌تواند به توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری منجر شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: کارکنان مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت و بهره‌وری هستند و باید نیروی انسانی را مبنای اصلی فرآیند افزایش کارایی و بهره‌وری و نوعی سرمایه به حساب آورد و حتی برای مدیرانی که این سرمایه ارزشمند را رهبری می‌کنند، باید نقش‌های جدیدی قائل شد. مدیران منابع انسانی در حیطه مرگ و زندگی سازمان‌ها فعالیت می‌کنند و نقش‌های جدید آنان، بیانگر رشد روزافزون منابع انسانی است.

ماشاءالله پروین افزود: مدیران منابع انسانی باید در تدوین استراتژی‌های سازمان سهیم بوده و نقش محوری در آن داشته باشند و معماری اجتماعی یعنی ایجاد فرهنگ سازمانی مطلوب یک موضوع مهم سازمانی است که ﻣﺴﺅول و متصدی اصلی آن، مدیر منابع انسانی است.

وی ادامه داد: مدیران منابع انسانی باید باورهای سنتی‌شان را کنار گذاشته و نقش‌ها و شایستگی‌های جدیدی را که برای سازمان‌شان تمایز ایجاد می‌کنند، بپذیرند.

این مقام ﻣﺴئول بیان کرد: از آن جایی که فعالیت‌های منابع انسانی تاثیر مستقیمی بر توانایی رقابتی یک سازمان دارد، ضروری است مدیران منابع انسانی بر اساس مدل شایستگی‌ها به صورت مستمر بهبود یابند . شایستگی‌های منابع انسانی را می‌توان آموزش داد، یاد گرفت، اندازه‌گیری، پیگیری و نظارت کرد. ارزیابی مدیران منابع انسانی بر اساس مدل شایستگی فراهم کننده یک تحلیل جامع از توانایی‌های موجود و نیازهای توسعه‌ای‌شان است.

در ادامه، ﻣﺴئولان اداره آموزش و پرورش ناحیه سه نظرات و دلایل خود را در زمینه فرآیند اجرای ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 98-1397 عنوان کردند.

در پایان، ساعات حق‌التدریس، تراکم دانش‌آموزی، نحوه کلاس‌بندی دانش‌آموزان این ناحیه، توسط حشمت‌الله پارسا، رئیس گروه طرح و برنامه و دیگر همکارانشان‌ مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار گرفت. سپس نقاط ضعف و قوتی که اداره آموزش و پرورش ناحیه سه داشت، به شکل کارشناسانه تحلیل شد و برای تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف، راهکارهایی ارائه گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار