نماینده کاشمر در مجلس: حرکت جهادی 2 سال اخیر آموزش و پرورش بی‌نظیر است

کتاب‌های کمک درسی، پرورش را هم از مدارس و دانش‌آموزان دور کرده است، با کاری که وزیر فعلی آموزش‌و‌پرورش در پیش گرفته، قطعا موفق خواهیم شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می گوید رویکرد وزیر کنونی آموزش و پرورش در بازگردندان نظام حاکم بر مدارس به ریل اصلی، رویکرد موفقی خواهد بود. او همچنین تاکید دارد که فقط حمایت از این وزارتخانه می‌تواند به حفظ جایگاه و شان معلمان منجر شود.

کد مطلب: ۸۸۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نماینده کاشمر در مجلس: حرکت جهادی 2 سال اخیر آموزش و پرورش بی‌نظیر است

بهروز بنیادی به پانا گفت: «وزارت آموزش و پرورش مادر همه وزارت‌خانه‌هاست و کار و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد. هر کدام از افرادی که تاکنون به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند، تلاش بسیار زیادی کرده‌اند اما با توجه به گستردگی کشور و وجود بیش از 37 هزار روستا و بیش از هزار شهر، طبیعی است که در مباحث آموزشی و پرورشی باید تلاش زیادی انجام دهیم.»

نماینده کاشمر ادامه داد: «با توجه به محدودیت منابع در آموزش و پرورش باید پشتیبانی خاصی از این وزارت‌خانه شود تا جایگاه و شان معلم حفظ شود و البته ارتقا پیدا کند. معلمان کشورمان با همه گلایه‌هایی که دارند، در بحث آموزش و پرورش اصلا کم‌کاری نمی‌کنند.»

او به نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: «حرکت جهادی که در دو سال اخیر در حوزه نوسازی مدارس آغاز شده است، بی‌نظیر بوده است و در حوزه انتخابی من هم یعنی شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد و 4 منطقه آموزش و پرورش توجه خاصی شده است و مدارس از وضعیت خوبی برخوردار هستند و امیدواریم تا سال آینده در شاخص‌های کیفی، مدارس به سطح خوبی برسند.»

بنیادی به طرح‌های وزارت آموزش و پرورش از جمله یادگیری درس زندگی و مهارت‌آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: «قطعا تفکری که آقای بطحایی دارند که مدرسه را به مسیر خود برگرداند بسیار مهم است، چیزی که امروز وزیر آموزش و پرورش به دنبال تحقق آن است، گمشده آموزش و پرورش ما است. ذهن بچه‌ها را در این سال‌ها به کتاب‌های کمک درسی، تست، رقابت‌های و هزینه‌های بی‌مورد معطوف کرده‌ایم، آن هم از آن سنین پایین و کلاس اولی. حتی در مهد کودک‌ها هم من شاهد بودم که خانواده‌ها ناچار بودند هزینه‌هایی برای این مسائل پرداخت کنند.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «باید متون اصلی کتاب‌های درسی و معلمان تقویت و دانش‌آموزان به همین‌ها بسنده کنند. همین کتاب‌های کمک درسی در واقع پرورش را هم از مدارس از دانش‌آموزان دور کرده است. با کاری که وزیر فعلی آموزش و پرورش در پیش گرفته است، قطعا موفق خواهیم شد و همین طور معاون ابتدایی وزیر که تفکر مناسبی در پرورش بچه‌ها در سنین پایین دارند و امیدوارم آموزش و پرورش بتواند فرزندانی سالم و صالح را برای آینده این مرز و بوم تربیت کند.»

گلایه‌های معیشتی فرهنگیان نیز از دیگر موضوعاتی بود که نماینده کاشمر به آن اشاره کرد و افزود: «خیلی از مسائل در کشور ما، مسائل انباشته است، مطالبات فرهنگیان مربوط به این دوره نیست، مطالباتی است که ممکن است 10 سال 12 سال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و قول‌هایی داده شده و اما هیچ کدام از اینها به ثمر نرسیده است و اکنون ما در فضایی قرار گرفته‌ایم که کمبود منابع هست، تورم داریم، وضعیت اقتصادی مناسب نیست و ... . امروز اگر تغییری در حقوق و دستمزد معلمان عزیز صورت گرفته است، بازهم کفاف این تورم و تغییر هزینه‌ها را نمی‌دهد. گرچه در دولت آقای روحانی جهش خوبی را در بحث حقوق و دستمزدها داشتیم ولی بازار هم به نسبت تغییراتی کرده است که نتوانستیم مسائل را پا به پای هم پیش ببریم. مجلس شورای اسلامی هم پشتیبان است و ما هم سعی می‌کنیم طرح‌های آموزش و پرورش را با جدیت پیگیری و کمک کنیم تا آرامش لازم بر این وزارت‌خانه حاکم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار