همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد

افتتاح مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام

ایلام(پانا) - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس ایلام

محمدرضا شرف بیانی اظهار کرد: فاز اول این مرکز فرهنگی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر به‌طور هم‌زمان با سخنان ریاست محترم جمهور، به‌صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود.

وی، بابیان اینکه گالری‌های فاز اول این طرح در حال حاضر آماده‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون، چینش محتوایی این مرکز فرهنگی با توجه به رویدادهای مختلف دفاع مقدس در استان ایلام در حال انجام است که تا اواخر هفته آینده این کار نیز انجام خواهد شد.

شرف بیانی، با اشاره به اینکه فاز اول مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس استان هم‌زمان با 5 استان دیگر کشور افتتاح می‌شود، گفت: فاز اول شامل گالری شهدا، بازسازی شهر ایلام در دوران دفاع مقدس و بمباران‌های هوایی رژیم بعث، سنگر فرماندهی عملیات و سایر رویدادهای دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: تلاش شده که همه صحنه‌های دوران دفاع مقدس ازجمله اعزام به جبهه‌ها، نقش ایلات و طوایف در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی جنگ، ایلام در جنگ و مقاومت و پایداری مردم ایلام در برابر رژیم بعث به نمایش درآید.

وی، یادآور شد: عملیات فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل محوطه‌سازی، طراحی محوطه، اجرای مبلمان محوطه و صحنه‌های عملیاتی نیز بلافاصله آغاز می‌شود.

شرف بیانی، حضور در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایش اسناد دفاع مقدس، توجه به ادبیات پایداری با کتاب‌های چاپ‌شده با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از 10 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، رونمایی از کتاب صوتی و اختتامیه جشنواره ادبی یوسف نیز از برنامه‌های دیگر این نهاد در ایام‌الله دهه فجر است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز اول مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل منابع استانی تأمین‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار