معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان:

۵۷۴ سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت دارند

سنندج(پانا)-معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان از حضور وفعالیت ۵۷۴ سازمان مردم نهاد خبر داد و اعلام کرد کردستان جزو استانهای توانمند و برتر کشور در زمینه سازمانهای مردم نهاد است.

کد مطلب: ۸۸۸۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۷۴ سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت دارند

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان در نشست هم اندیشی با سازمانهای مردم نهاد استان کردستان گفت: کردستان به دلیل اینکه استان فرهنگی بوده، مشارکت پذیری مردم با حمایت مدیران ارشد استانی و استقبال از سیاست‌های دولت تدبیر و امید از جمله استان هایی است که دارای سازمان های مردم نهاد توانمند است.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد، غیر سیاسی هستند و در راستای توسعه پایدار و همه جانبه تلاش می‌کنند.
خوش اقبال با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۷۴ سازمان دارای مجوز هستند و پرونده‌های ۲۷ سمن در حال طی مراحل تاسیس است ادامه داد:
از تعداد ۵۷۴ سمن تعداد ۲۳۷ سمن با مجوز استانداری و فرمانداری ها فعالیت می نمایند و در ۱۴ حوزه مشغول فعالیت اند.

خوش اقبال به اقدامات مهم و قابل توجه از سوی تشکل های مردم نهاد اشاره کرد واظهار داشت: از جمله اقدامات انجام شده سمن ها میتوان به
راه اندازی خانه تشکل ها، مشارکت در توانمندسازی محلات، ایجاد دفاتر تسهیلگری آموزش همه اقشار جامعه،
و همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان از تشکلات مردم نهاد خواست با توجه به حسن اعتمادی که مردم به سازمان های مردم نهاد دارند طبق اساسنامه فعالیت نموده و از هرگونه فعالیت های سیاسی و ابزاری دوری نموده و صرفا در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اقدام نمایند .
خوش اقبال تشکل ها را رابط بین دولت و مردم دانست که باید یاریگر دولت در تحقق اهداف باشند و از هر گونه مسائل اختلاف برانگیز مانند مسائل قومی و مذهبی دوری نمایید و تحت تاثیر برنامه های غلط و سوءگرانه بیگانگان و ضد انقلاب قرار نگیرید.
وی اضافه کرد: سمن ها لازم است در اجرای برنامه‌ها به صورت اجتماعی محور اقدام کرده و مشارکت همه اقشار را مورد توجه قرار دهند .

وی اظهار داشت: تشکل ها بهتر می توانند نیازهای مردم را احصاء و انعکاس دهند و در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت کنند و می طلبد در اعلام نظرهای کارشناسی با مطالعات همه جانبه اقدام کنند.
وی با بیان اینکە احتمال نفوذ بیگانگان و سرویس‌های اطلاعاتی و ضد انقلاب برای ورود به تشکل های مردمی بسیار زیاد است اضافە کرد: در ارتباط پیشنهاد وام های خارجی برای سمن ها با حوزه اجتماعی هماهنگی های لازم انجام شود .

خوش اقبال درادامە سخنان خود موضوع فضای مجازی را هم از نظر دور نداشت وگفت؛ چون که سازمان‌های مردم نهاد الگوی جامعه هستند وهر خبری از طرف آنان برای جامعە باورپذیر است لازم است در پخش و فوروارد اخبار غیر موثق دقت شود تا اذهان عمومی دچار تشویش نشود .
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کرستان بە در پیش بودن ایام دهه فجر نیز اشارە کرد و از سمن ها خواست جهت تقویت سرمایه اجتماعی دستاوردهای انقلاب را برای مردم بازگو کنند.
وی اظهار داشت: دیدگاە استانداری کردستان مبتنی بر حمایت از سازمان های مردم نهاد است و در این راستا در جهت توانمند سازی و همچنین تقویت سمن ها و تشکل های مردمی از هیچ اقدامی دریغ نمی شود و در حوزه تعامل مدیران با سازمان های مردم نهاد نیز هر مدیری همراهی و همکاری نکند توبیخ می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار