ثبت‌نام ۳۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن

خرم آباد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری چهل ختم قرآن در چهل سالگی انقلاب در مدارس استان خبرداد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات حفظ جزء سی قرآن ثبت‌نام شده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۳۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح ملی حفظ قرآن

اسدالله عباس‌زاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، فعالیت‌های قرآنی را یکی‌از شاخص‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان در دهه فجر دانست و اظهار کرد: طبق آیات قرآن خداوند متعال جهان را مسخر انسان گردانید و تمام نعمت‌ها به‌خاطر انسان است.
وی با ذکر این مطلب که خداوند در مقابل این همه نعمت به انسان هشدار می‌دهد که باید تقوا پیشه کنید، ادامه داد: خداوند در قرآن خطاب به انسان می‌فرماید شما را نسبت به موجودات برتری دادیم و تاج کرامت بر سر انسان گذاشتیم.
عباس‌زاده با اشاره به این‌که آفرینش در پرستش است و پرستش تنها در نماز و قرآن نیست بلکه در خدمت به خلق است، اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه استانی می‌بایست ۲۸ هزار نفر شرکت‌کننده در مسابقات حفظ جزء سی داشته باشیم که در حال حاضر ۳۰ هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شدند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۵۰ هزار نفر برسد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با تشریح شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی دهه فجر سال جاری این اداره‌کل، گفت: برنامه ۴۰ ختم قرآن در سطح آموزش و پرورش لرستان در دهه فجر برگزار می‌شود بدین صورت که از قبل اوراق قرآن به دانش‌آموزان داده می‌شود و هم‌زمان در مدت پنج دقیقه یک ختم قرآن انجام می‌شود.
وی به تخصصی کردن حوزه قرآن در آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: در دهه فجر امسال مراسم ختم قرآن توسط کارکنان آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود.
عباس‌زاده برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش لرستان در دهه فجر اعلام کرد و گفت: نماز جماعت با حصور ۸۰۰ روحانی در مدارس استان اقامه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار