دلنوشته حمیدرضا آذرنگ برای کی‌روش: عالیجناب به ایران برنگرد

تهران (پانا) - حمیدرضا آذرنگ، بازیگرسینما و تئاتر و کارگردان، در صفحه شخصی‌اش با انتشار عکسی از کی‌‍روش از او خواست به ایران بازنگردد.

کد مطلب: ۸۸۸۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته حمیدرضا آذرنگ برای کی‌روش: عالیجناب به ایران برنگرد

کارگردان نمایش «خنکای ختمخاطره» که هم اکنون در تالار ایرانشهر به روی صحنه است، در یادداشتی بر روی صفحه اینستاگرام خود نوشته است: بابت بودنت و با اینهمه فسق و فساد دوام آوردنت و آلوده نشدنت سپاس، بابتِ به ارتفاعِ لایقِ ایرانى بودن رساندنمان سپاس، بابتِ غرورِ به جا و شعورِ و جسارتت سپاس، اما عالیجناب به ایران برنگرد.

مردمِ سرزمینِ من لایقِ والاترین‌ها هستند و به نازل‌ترین‌ها و پست‌ترین‌ها مجبورشان کرده‌اند تا همین جا هم سپاس. حالیا اگر با درایت و فهمِ مثال‌زدنی‌ات از میانِ اینهمه نخوت و رخوت و کینه به مقاممان رساندى که تا تاریخ باشد سپاسگزار ایام بودنت و آرزومندِ سلامتت خواهیم بود و اگر هم نه که تا همین اندازه هم به یمنِ این همه بزرگى و نشاط که نصیبمان کردى باز هم سپاسگزار و آرزومند سلامتت خواهیم ماند، اما باز نگرد که مداحان و یاوه‌سرایان و کیسه‌دوزان و نان به نرخِ روزخوران انگشتِ سبابه‌اشان را از دوشاخِ پیروزى فرو خواهند نشاند و با همان تک انگشتِ توهین و افترا بدرقه‌گرت خواهند بود.

به ایران برنگرد عالیجناب و بگذار مداحانِ اسکناس و نان به نرخِ ثانیه خوران دستشان از توهینِ رخ به رخ کوتاه بماند.

بى‌شک دورانِ هیچ وزارت و سفاهتى آن قدر مانا نیست که شکوهِ اعتبارى را که تو و امثال تو بخشیدید را از خاطرها بزُداید.

بازنگرد اما حسابِ معرفتِ مردمِ کوچه و خیابان‌های درد‌زده‌ی این سرزمین را از حسابِ صاحبانِ حساب‌های بانکىِ بى‌حسابِ بُغضِ بى‌قیمت به قیمتِ حرمت فروشان جداکن و بى بدرود برو که درودِ همه‌ی مردمِ من بدرقه‌ی راهت خواهد بود.

بدرود عالیجناب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار