در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی با سازمان تامین اجتماعی در اتاق تهران

نمایندگان تشکل‌ها مطالبات اعضا را بیان کردند

تهران (پانا) - امروز معاونت کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی،صنایع،معادن‌و‌کشاورزی تهران برای بررسی مشکلات و چالش‌های بنگاه‌های بخش‌خصوصی در مواجهه با سازمان تامین اجتماعی، نشست هم‌اندیشی با رؤسا و اعضای هیات مدیره تشکل‌ها و انجمن‌های عضو اتاق تهران برگزار کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان تشکل‌ها مطالبات اعضا را بیان کردند

به گزارش روابط عمومی فدراسیون واردات ایران، در این نشست هومن حاجی‌پور، معاون کسب‌و‌کار اتاق تهران با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری مستمر تشکل‌های بخش‌خصوصی با اتاق تهران، مسیر کاهش مشکلات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی را هموارتر می‎کند، گفت: صاحبان بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند مشکلات کسب‌و‌کار خود با سازمان تامین اجتماعی و عدول احتمالی این سازمان از مصوبات و قوانین لازم‌الاجرایی که هیات وزیران و ستاد اقتصاد مقاومتی تببین کرده است را از طریق سامانه CRM اتاق تهران، در میان گذاشته و این اتاق را در رسیدگی قوی تر به حل مشکلات این بخش را همراهی کنند.

وی افزود: متاسفانه همراهی تشکل‌ها و فعالان صنفی با اتاق فعالانه نیست، ما شاهد عدم همکاری فعالان اقتصادی با کارشناسان CRM اتاق هستیم. این درحالی که CRM گامی در راستای دریافت نقطه نظرات بخش‌خصوصی درخصوص مسایل مختلف است.

حاجی‌پور همچنین با اشاره به اینکه اتاق تهران طی دوره اخیر هیات نمایندگان اتاق تهران، با وسواس و دقت بیشتری، نمایندگان بخش‌خصوصی در هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدیدنظر را انتخاب کرده است، افزود: در حال حاضر، تقویم کاری نمایندگان این بخش‌ها برای تمامی فعالان اقتصادی در دسترس است.

وی این توضیح را نیز داد که معاونت کسب‌ وکار اتاق تهران گزارش عملکرد نمایندگان اتاق در هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی را به صورت مستمر احصا کرده و با حساسیت بالا، کارکرد هر یک از این نمایندگان در دفاع از بنگاه‌های بخش‌خصوصی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون کسب‌و‌کار اتاق تهران، اجماع تشکل‌ها بر سر چالش برانگیزترین مخاطرات کسب وکار در حوزه تامین اجتماعی را ضروری عنوان کرد و در این رابطه، بر تعامل بیشتر انجمن‌ها و اتحادیه‌ها با اتاق تهران تاکید کرد.

وی گفت: فعالان اقتصادی برای حل مشکلات متعدد با تامین اجتماعی، ریز مصادیق و مشکلات را مطرح کنند تا آن موضوعات با سازمان تامین اجتماعی مطرح و در نهایت حل و فصل شود.

در بخش دیگر از سخنانش حاجی‌پور اظهار کرد: خوشبختانه این ظرفیت وجود دارد، تا مسائل قانونی در حوزه تامین اجتماعی برحسب نیاز در مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس و صحن، دیوان عدالت و حتی شورای هماهنگی سه قوه مطرح و پیگیری شود.

در این نشست همچنین، نمایندگان تشکل‌های عضو اتاق برخی از جدی‌ترین مسائل و موانعی که بنگاه‌های اقتصادی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی، با آن مواجه هستند را تشریح کردند و مدیر امور تامین اجتماعی اتاق تهران نیز به پرسش‌های مطرح شده در این جلسه، پاسخ داد.

برخی از اظهارات نمایندگان تشکل ها بدبن ترتیب است، در این نشست، تشکل ها به مسایل زیر تاکید کردند:تامین اجتماعی خودش را ملزم به اجرای قانون بداند، در اجرای قانون رویه های سازمان باید یکسان شود،ترکیب هیات بدوی و تجدیدنظر اصلاح شود،نماینده اتاق با نماینده صنف قبل از برگزاری جلسه بدوی یا تجدیدنظر نشست داشته باشند تا نماینده اتاق نسبت به موضوع کاملا آگاه شود، هرگونه پرداختی از سوی نماینده تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی به عنوان حق جلسه و یا پاداش ممنوع شود.

صغرا علی آبادی، مدیر امور تامین اجتماعی اتاق تهران گفت: ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو صندوق های تامین اجتماعی هستند و مشکلاتی در پیچیده بودن قوانین است که باعث می شود حقوق ما ضایع شود.

امیرحسین کاوه، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران نیز اظهار کرد: میزان شکایات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری بسیار زیاد شده لذا باید بررسی شود چرا رسیدگی مکفی و عادلانه در شعبات تامین اجتماعی نمی شود که کارخانجات و شرکت ها مجبور شوند به دیوان عدالت مراجعه کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار