واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت به کشور

تهران (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف پروتئین حیوانی هر ایرانی ۳۶ گرم است می‌گوید پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شود.

کد مطلب: ۸۸۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت به کشور

مرتضی رضایی گفت: میزان تولید شیر در کشور براساس آمار فائو در سال ۵۷، دو میلیون و ۶۲۰ هزار تن بوده که این عدد در سال ۹۷ به بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است و به عبارتی ۴.۱ برابر شده است. همچنین تولید گوشت مرغ از ۱۶۰هزار تن در سال ۵۷ به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز نیز از ۳۹۷ هزار تن در سال ۵۷ به ۸۶۰ هزار تن رسیده است، تصریح کرد: تولید تخم مرغ نیز از ۱۶۰ هزار تن به ۹۰۰ هزار تن رسیده و افزایش ۵.۶ برابری داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید عسل از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۵۷ به ۸۷ هزار تن در سال ۹۷ رسیده است، گفت: در این زمینه با رشد ۱۳.۳ برابری مواجه بوده‌ایم.

رضایی اضافه کرد: سرانه مصرف شیر در کشور ۱۱۵ کیلوگرم، گوشت قرمز ۱۲ کیلوگرم، مرغ ۲۹ کیلوگرم، عسل ۱ کیلوگرم و تخم مرغ ۱۱ کیلوگرم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن واردات گوشت قرمز به کشور داشته باشیم، افزود: سرانه مصرف روزانه پروتئین حیوانی برای هر ایرانی با احتساب محصولات شیلاتی و گوشت وارداتی ۳۶ گرم و بدون در نظر گرفتن محصولات شیلاتی، ۲۹.۵ گرم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۹۷ مجموعا ۵۳ واحد پرورش دام سبک با ظرفیت ۳۳۰ هزار رأس است، گفت: امسال ۶۰ واحد جدید برای دام سنگین با ظرفیت ۱۱۰ هزار رأس در کشور ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار