نرم افزار سینا؛ سامانه‌ای امن برای عدالت آموزشی

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش نرم‌افزار سینا را یک مامن مطمئن و امن برای تمام فرهنگیان کشور و خانواده‌ها دانست و تاکید کرد که تمام اقدامات لازم برای اینکه اطلاعات پرسنل آموزش و پرورش در نرم‌افزار سینا حفظ شود، انجام‌شده است و هیچ سواستفاده‌ای از اطلاعات این افراد صورت نمی‌گیرد.

کد مطلب: ۸۸۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نرم افزار سینا؛ سامانه‌ای امن برای عدالت آموزشی

امیرعلی نعمت‌اللهی به پانا گفت: «درباره نرم‌افزار سینا این اطمینان را می‌دهم که تمام اقدامات لازم برای اینکه اطلاعات همکاران ما در نرم‌افزار سینا حفظ شود، انجام‌شده و این نرم‌افزار تحت مدیریت کامل وزارت آموزش‌وپرورش است.»

پیش‌تر سخنانی از سوی یک نماینده مجلس مبنی بر سوءاستفاده از نرم‌افزار تعاملی سینا و نیز هزینه زیاد این نرم‌افزار برای آموزش و پرورش مطرح شده بود. نعمت‌اللهی در این باره گفت:‌ «نرم‌افزار سینا یک مامن مطمئن و امن برای تمام فرهنگیان کشور و خانواده‌هاست و این صحبت‌ها فاقد مستندات لازم است. آموزش‌وپرورش برای راه‌اندازی نرم‌افزار سینا یک ریال هم هزینه نکرده است.»

نعمت‌اللهی افزود: «این پلتفرم مخفف سامانه یکپارچه نرم‌افزاری آموزش‌وپرورش است که یکی از اقدامات خوب آن آموزش ضمن خدمت به فرهنگیان به شمار می‌رود و فرهنگیان نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای آن ندارند.»

اطلاعات با نظارت مراجع ذی‌صلاح در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «این پلتفرم بر اساس تفاهم‌نامه بین آموزش‌وپرورش و سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده و مجری این تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. تمام اطلاعات خانواده‌ها و فرهنگیان با نظارت مراجع ذی‌صلاح در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و آموزش‌وپرورش نیز بر حفظ این اطلاعات نظارت جدی دارد.»

او ادامه داد: «حفظ اطلاعات پلتفرم سینا از سوی دستگاه‌های مسئول و به‌ویژه متخصصان فضای سایبری تائید می‌شود. آموزش‌وپرورش صرفاً در حوزه کنترل و تولید محتوا فعالیت دارد که پلتفرم سینا در قالب یک شبکه اجتماعی پویا راه‌اندازی شده است تا بتواند خلأ نیاز به ارتباطات را بین خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فرهنگیان رفع کند.»

نعمت‌اللهی افزود: «توسعه عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم از طریق ارائه فعالیت‌های آموزشی صورت می‌گیرد. نرم‌افزار سینا بستری مناسب است که در مواقع اضطراری مانند زلزله که مدارس تعطیل می‌شود، دانش‌آموزان از تحصیل بازنمانند و صرفاً با یک تلفن همراه و تبلت که امکان نصب این نرم‌افزار را داشته باشند، از آموزش‌های لازم بهره ببرند.»

سایر دستگاه‌های اجرایی پیگیر هستند سامانه سینا را برای خود راه‌اندازی کنند

او ادامه داد: «در بحث آسیب‌های اجتماعی این سامانه توانسته است کارهای خوبی را انجام دهد و این فعالیت‌ها نیز رو به افزایش است. نکته جالب این است که سایر دستگاه‌های اجرایی پیگیر هستند با استفاده از تجربیات آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی این نرم‌افزار، این سامانه را برای خود راه‌اندازی کنند.»

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش همچنین خواست تا اگر موضوعاتی درباره نرم‌افزار سینا و سوءاستفاده از اطلاعات فرهنگیان وجود دارد، به آموزش‌وپرورش منتقل تا با این موارد برخورد شود.

نمودار جدید ساختار آموزش‌وپرورش در حال نهایی شدن است

نعمت‌اللهی در پایان در پاسخ به این سؤال که چارت جدید ساختار وزارت آموزش‌وپرورش چه زمانی ابلاغ می‌شود گفت: «چارت و نمودار جدید ساختار آموزش‌وپرورش در حال نهایی شدن در آموزش‌وپرورش است که بعد از آن در استان‌ها نیز چارت جدید ساختاری برای اجرا بررسی خواهد شد.»

مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار