شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف ستادهای شاهد استان نقد و بررسی شد

تهران (پانا) - در جلسه ستاد مرکزی شاهد در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی، شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف ستاد‌های شاهد استان نقد و بررسی شد.

کد مطلب: ۸۸۸۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف ستادهای شاهد استان نقد و بررسی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه ستاد مرکزی شاهد آموزش و پرورش با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وفرهنگی، محمد حسن کاویانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت متوسطه، رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی آموزش و پرورش و سایر اعضا تشکیل شد.

در این جلسه حکیم‌زاده گفت: «بودجه‌های اختصاصی سرانه به دانش‌آموزان شاهد اختصاص داده شود زیرا آموزش و پرورش از بیشترین محدودیت بودجه‌ای برخوردار است و شایسته است هر چه سریعتر این بخش از طرف بنیاد شهید تدارک دیده و از فشارهای روی آموزش و پرورش کاسته شود.»

او گفت: «به عنوان یک راهکار می‌توان بودجه این دانش‌آموزان را مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز کرد تا دوباره‌کاری انجام نشود.»

عبدالرسول عمادی گفت: «فلسفه وجودی مدارس شاهد را باید مشخص کنیم. تنوع مدارس در ایران زیاد است که باعث شده دستورالعمل‌های گوناگونی از آموزش و پرورش صادر شود و این تنوع شاید زیاد هم خوب نباشد.»

علیرضا کاظمی گفت: «فلسفه وجود مدارس شاهد از فرمایشات امام راحل (ره) است که خواستار توجه ویژه به فرزندان شهید را داشتند و به مرور زمان فرزندان شاهد کم شدند و نگاه دیگر فلسفه وجودی این مدارس آن است که این مدارس مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.»

او افزود: «در جلسه قبل جناب آقای کاویانی اشاره کرد که باید نگاه آینده پژوهانه و تحلیلی نسبت به مدراس شاهد داشته باشیم.»

کاظمی گفت: «نکات بسیار خوبی مطرح شد و آغاز خوبی بود و تفویض می‌شود به کمیته معین و این اصلاحات انجام شود. شرح وظیفه دبیرخانه اضافه و مقدمه و عنوان اصلاح شود. مستندات فرادستی آورده شود و جلسه ستاد شاهد را از رای‌گیری خارج کنیم زیرا منشا اختلاف است و جلسات ستاد شاهد بر مبنای خرد جمعی باشد و برخی اعضا اصلاح شوند.»

او ادامه داد: «بخشی از اهداف کلان ستاد شاهد به آن افزوده شود و تجدید نظر در شرح وظایف صورت گیرد و ناظر به عملکرد ارتقای و اعتلای سطح علمی باشد. این دستور المعل کامل باشد و یکپارچه به سطح استان و مناطق ارسال شود.»

محمد حسن کاویانی گفت: «با ایجاد مدارس شاهد نظام ظرفیتی را تامین کرده بود و در ابتدای تاسیس نظر بر این بود که توسعه تعلیم و تربیت که با ارزش‌های نظام نزدیک است دراین مدارس پیگیری شود. اما اکنون رویه قدری متفاوت شده است و نیاز است بازنگری در شیوه اداره این مدارس انجام شود و ورودی و خروجی پیش‌بینی شود و به عنوان بازوی تعلیم و تربیت نظام باشد ونه فقط برای یک گروه خاص.»

محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران گفت: «این شیوه‌نامه به همه مناطق ارسال شده و طبق شرح وظیفه جدید طرح‌ریزی شده است و در جلسه گذشته بیان شد که قرار است در این جلسه در مورد ستاد های استانی بحث و تبادل شود و متناظر هر یک از این سمت‌ها در استان‌ها نیز دیده شده است.»

شیوه‌نامه تشکیل و شرح وظایف ستاد های شاهد استان در این جلسه به نقد و بررسی گذاشته شد و هر یک از اعضا نقاط قوت و ضعف آن را بیان کردند و عمادی در خواست کرد تا این شیوه‌نامه از ستاد تا صف برای استان‌ها و مناطق طرح‌ریزی شود و ستاد های استان ذیل ستاد باشد و نظیر مسئولیت‌ها در ستاد مرکزی در استان‌ها هم دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار