عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:‌ ریشه تمام گرانی‌ها به اصناف برنمی‌گردد

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران می‌گوید مشکلات گرانی را باید در جاهای دیگر یافت و اصناف به هیچ عنوان متولی گرانی نیستند و حتی از درصد سود خود هم کاسته‌اند.

کد مطلب: ۸۸۸۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:‌ ریشه تمام گرانی‌ها به اصناف برنمی‌گردد

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد افزود: اتاق ایران متشکل از نمایندگان اتاق‌های کشور است و اتاق‌های اصناف منعکس‌کننده مسائل و مشکل‌های اصناف کشور بوده و وظیفه دارند تا در حد امکان نسبت به رفع این مشکل‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه اصناف همیشه در زمینه‌های مختلف اعم از تأمین و توزیع کالا حرف اول را می‌زنند، گفت: اصناف به عنوان آخرین زنجیره در توزیع و تولیدکالا قرار داشته و در وضع کنونی به نوعی ویترین کالا و گرانی هستند و توسط مردم رصد می‌شوند، اما سؤال اینجاست آیا ریشه تمام گرانی‌ها به اصناف برمی‌گردد؟
بنانژاد خاطرنشان کرد: به این دلیل که مردم کالا را از اصناف می‌خرند دلیل هر افزایش قیمتی را در حوزه بازار می‌بینند و معمولا چون با حلقه‌های قبلی در ارتباط نیستند، در اصل گرانی بازار را نمی‌بینند و تأثیر این افزایش قیمت را به حساب گرانفروشی می‌گذارند.
وی یادآور شد: ما منکر گرانی در بازار نیستیم، اما این موضوع تنها به واحدهای صنفی ختم نمی‌شود، چه بسا ممکن است درصد اندکی افراد سودجو در این فضا باشند که با آنها برخورد می‌شود، ضمن اینکه نباید فراموش کرد که افزایش نرخ ارز بر روی کالاهای وارداتی و همچنین کالاهایی که بخشی از آنها وارداتی هستند و یا حتی در مورد کالاهای تولید داخل، تأثیر بگذارد و این به دور از انصاف است که بازار مقصر افزایش قیمتها اعلام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار