رئیس کمیسیون عمران مجلس به پانا خبر داد:

طرح صدور مجوز تغییر کاربری بخشی از مدارس به تجاری در کمیسیون عمران تصویب شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تغییرکاربری بخشی از فضای مدارس به تجاری در این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۸۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح صدور مجوز تغییر کاربری بخشی از مدارس به تجاری در کمیسیون عمران تصویب شد

محمدرضا رضایی کوچی در این باره به پانا گفت: «در قانون بودجه 98 به دنبال این هستیم تا مدارسی که امکان تغییر کاربری بخشی از فضای آنها وجود دارد، به آنها اجازه داده شود آن قسمت از مدرسه را به شرطی که آسیبی به فضای آموزشی نرساند، به تجاری تغییر کاربری دهند و از این طریق بتوانند هزینه‌های مدرسه را تامین کنند.»

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در این طرح قرار شده است که شهرداری هم هیچ هزینه‌ای از مدارس دریافت نکند. این اتفاق پشتوانه‌ای برای مدارس است. وقتی یک مدیر مدرسه بداند از طریق این بخش تجاری، درآمدهایی نصیب مدرسه می‌شود، طبیعی است که بهتر می‌تواند برای مسائل آموزشی و رفاهی هم معلمان و هم دانش‌آموزان توجه و برنامه‌ریزی کند.»

نماینده جهرم این طرح را گزینه‌ای برای حمایت مالی از مدارس دانست و گفت: «این طرح فقط برای مدارسی است که امکان تغییر کاربری بخشی از فضای خود را دارند و در شرایطی است که این تغییر کاربری مشکلی برای فضای آموزشی درست نکند.»

او افزود: «در این طرح، مدرسه بخشی از فضای خود را برای مثال 20 متر 30 متر را به تجاری تبدیل می‌کند، شهرداری هم پروانه رایگان می‌دهد تا مدرسه یک مغازه یا یک مرکز تجاری درست کند و از این طریق مدرسه درآمد داشته باشد. آموزش و پرورش می‌تواند برای ساخت این فضا کمک کند یا خود مدرسه یا خیران بسازند یا با مشارکتی که به شرایط مدرسه برمی‌گردد.»

رضایی کوچی ادامه داد: «این طرح نگاه تجاری به آموزش و پرورش ندارد، بلکه برای درآمدزایی خود مدرسه است تا کمک حال آن شود و برای بهبود وضعیت رفاهی و آموزشی و خرید تجهیزات برای آن مدرسه هزینه شود.»

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: «این طرح در کمیسیون عمران مصوب شده است و منتظریم که در کمیسیون تلفیق هم تصویب شود و نهایتا در صحن مجلس. هم آموزش و پرورش و هم دولت هم با این موضوع موافق و حامی اجرای این کار هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار