رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان: خدمات حمایتی زمینه‌ساز ترویج عدالت و فرصت‌های برابر آموزشی است

سنندج(پانا)- رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خدمات حمایتی و درمانی را زمینه‌ساز ترویج عدالت و فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان: خدمات حمایتی زمینه‌ساز ترویج عدالت و فرصت‌های برابر آموزشی است

خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در کارگاه تخصصی شیوه های مؤثر آموزش و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه که در سالن جلسات آموزش وپرورش استثنایی با حضور نیروهای توانبخشی استان برگزارشد؛ گفت: خدمات درمانی و توانبخشی برای حمایت از دانش آموزانی که در تأمین هزینه های دارو و درمان خود دچار مشکل هستند در استان آغاز شده است.

رنجبر افزود: به دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمینه جراحی و کاشت حلزون، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز، داروهای مستمر، بستری بیمارستانی، پاراکلینیک، خدمات مداخله ای و ابزار توانبخشی، صندلی چرخدار ،واکر، اندام مصنوعی، عینک، نوار مغز، اورتز، کفش های طبی، آنژیوگرافی، سونوگرافی، آندوسکوپی و... خدمات حمایتی و درمانی ارائه می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت:1380 دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس با نیازهای ویژه و بیش از 600 دانش آموز تلفیقی فراگیر در مدارس عادی با جمع آوری و ارسال مدارک از طریق سامانه جامع بهداشت می توانند در صورت نیاز از خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی بهره مند شوند .

وی در ادامه اظهار داشت: فرآیند دریافت خدمات وکمک هزینه به این صورت است که اولیای دانش آموزان مدارک و فاکتورهای معتبر خود را به مدرسه محل تحصیل ارائه می دهند و پس از بارگذاری مدارک اسکن شده در سامانه جامع بهداشت، مدارک در کارگروه اجرایی خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بررسی و در صورت تأیید مبالغ به حساب دانش آموزان واریز می شود.

رنجبرگفت: انتظار می رود برنامه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی در جهت ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی وکارآمدتر کردن نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند ارائه شود.

وی با بیان اینکه این خدمات در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه حرفه ای و متوسطه پیش حرفه ای اجرا می شود، افزود : در 69 مدرسه با نیازهای ویژه مستقل و ضمیمه روستایی ومدارس عادی پذیرای دانش آموزان تلفیقی فراگیر خدمات حمایتی ،درمانی و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می گردد.

رنجبر گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای چهارمین سال پیاپی خدمات حمایتی ویژه ای را به تمام دانش آموزان با نیازهای ویژه واجد شرایط ارائه می کند .

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه در طول سال تحصیلی گذشته طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تشکیل 426 پرونده حمایتی برای 221 دانش آموز با نیازهای با اختصاص هزینه ای بالغ بر90 میلیون تومان اجرا شد ،خاطرنشان کرد: از آغاز طرح حمایتی تا کنون پرونده 100 نفر از دانش آموزان در آموزش وپرورش استثنایی استان مورد بررسی قرار گرفته و جهت دریافت اعتبار به سازمان آموزش وپرئورش استثنایی کشور ارسال شده است وتا پایان سال جاری نیز بررسی و ارسال سایر پرونده ها ادامه می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار