برگزاری کارسوق ویتامین B (مسابقه گروهی زیست شناسی) ویژه مدارس سمپاد

یزد (پانا) - مسابقه گروهی زیست شناسی تحت عنوان ویتامین B ویژه دانش آموزان دختر و پسر استعدادهای درخشان پایه های نهم، دهم و یازدهم در محل دانشگاه آزاد یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارسوق ویتامین B (مسابقه گروهی زیست شناسی) ویژه مدارس سمپاد

"محمد عرفان مورکیان"، دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان شهید صدوقی دوره دوم و برگزار کننده کارسوق ویتامین B، در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: با همکاری اداره استعدادهای درخشان و دانشگاه آزاد یزد، به منظور آشنایی با مفاهیم اولیه ژنتیک کلاسیک، بیوشیمی و رفتارشناسی؛ کارسوق ویتامین B مخصوص تمام دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم مدارس سمپاد استان در محل دانشگاه آزاد یزد برگزار شد.

مورکیان افزود: از آنجاییکه کتابهای زیست شناسی دبیرستان، درک چندانی را از علم زیست شناسی به دانش آموزان ارائه نمی دهد لذا بر آن شدیم که علم شیرین زیست شناسی را مقداری فراتر از کتابهای درسی به دانش آموزان معرفی کنیم.

وی گفت: بیش از 110 دانش آموز در قالب گروههای ۳ نفره در سه کارگاه بیوشیمی، رفتار شناسی و ژنتیک شرکت کردند.

مورکیان خاطرنشان کرد: سید علی حسین زاده و ابوالفضل جوهری، دارندگان مدال نقره بیست و یکمین دوره المپیاد زیست شناسی و دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان شهید صدوقی، به ترتیب تدریس مبحث ژنتیک و رفتارشناسی را به عهده داشتند؛ همچنین علیرضا دهقان، دانش پژوه المپیاد شیمی و دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان شهید صدوقی، مدرس مبحث بیوشیمی بود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه با برگزاری آزمون، درک بهتر از یک موضوع ایجاد می شود و تلاش برای یادگیری هم افزایش می یابد بنابراین پس از کارگاههای آموزشی، شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و به سوالات طراحی شده بصورت گروهی پاسخ دادند.

در مراسم اختتامیه با حضور شهناز هاتفی، رئیس اداره استعدادهای درخشان، و نوید نصیری زاده، معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، از تیمهای برتر دبیرستانهای دوره دوم شهید صدوقی و فرزانگان که به ترتیب حائز رتبه های اول و دوم شدند تجلیل بعمل آمد.

مورکیان از همکاری صمیمانه شهناز هاتفی، رئیس اداره استعدادهای درخشان یزد، کارشناسان سمپاد، نوید نصیری زاده، معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد، و همکارانشان در برگزاری این کارسوق تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار