سفره ی سلامت با عنوان بسیج ملی تغذیه سالم در دبیرستان دوره اول عفاف

اهواز (پانا ) -طرح بسیج ملی تغذیه سالم در دبیرستان دوره اول عفاف ناحیه ۳ اهواز برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۷۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

سوسن تابع پورمدیر دبیرستان عفاف گفت:هدف از این برنامه آشنایی دانش آموزان با آداب خوردن غذا های سالم و ترویج این اموزه ها به سایر جامعه می باشد تا افراد را از مصرف غذا های مضر و خوراک های فست فودی دور کنند .
او افزود: رکن اصلی دوری از فست فود ها،خانواده است.چرا که اگر فرزند در کودکی با غذاهای سنتی سالم اشنا شوددر بزرگ سالی کمتر به غذا های فست فودی و مضر علاقه مند میشودهمچنین از دیگر مزایای استفاده از غذای سالم کمتر الوده شدن محیط زیست می باشد .

منصور دبیر علوم دبیرستان هم در این باره گفت:تغذیه سالم بر روی سلامت جسم و روح انسان بسیار تاثیر دارد با توجه به پیشرفت علم و فناوری و استفاده از زیست فناوری امروزه بسیاری از گیاهان را دست خوش تغییرات ژنتیکی کرده اند.
او ادامه داد:از طرفی استفاده از سوخت های فسیلی میتواند مقدار آلاینده هارا افزایش دهدو بر روی مواد خوراکی تاثیر منفی بگذارد و همچنین استفاده مداوم از کود و سم کشاورزی نیز بر مواد غذایی تاثیر گذاشته و از همه مهم تر سبک زندگی امروزی که تحرک کم را در بر دارد بر نحوه زندگی انسان ها بسیارتاثیر می گذارد که این ها همه میتواند اثرات زیادی بر زندگی انسان باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار