سرانجام تایید و تکذیب‌های یک خبر: کرباسچی راهی اوین است

تهران (پانا) - بعد از تایید و تکذیب‌های فراوان در نهایت به نظر می‌رسد مساله بازداشت دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و انتقال او به زندان اوین برای گذراندن حبس یکساله خود صحیح باشد.

کد مطلب: ۸۸۷۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام  تایید و تکذیب‌های یک خبر: کرباسچی راهی اوین است

نخستین بار پایگاه خبری تحیلی مشرق در خبری بدون ذکر منبع خود اعلام کرد که غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران، برای گذراندن حبس یکساله خود راهی زندان اوین شده است.

این خبر به سرعت مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت تا اینکه ایسنا به نقل از منبعی آگاه نوشت که مسئله بازداشت کرباسچی و انتقال او به زندان اوین صحیح نیست.

نکته قابل توجه اینجاست که خبر فوق بعد از دقایقی با اصلاح مواجه شد و ایسنا به نقل از او نوشت: «کرباسچی برای گذراندن دوران یک سال محکومیت زندان در مسیر اوین است.»

در ادامه این اخبار ضد و نقیض حسین مرعشی در اظهاراتی که پایگاه خبری اعتماد آنلاین در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «حدود یک ساعت قبل از منزل خارج شده‌اند تا به دفتر حزب بیایند، اما هنوز نیامده‌اند. ما هم منتظر ایشان هستیم. اخبار بازداشت ایشان را از رسانه‌ها دیده‌ایم اما خودمان خبری از ایشان نداریم و تلفن همراهشان را نیز پاسخ نمی‌دهند.»

این اظهارات سخنگوی حزب کارگزاران ابهامات موجود درباره بازداشت کرباسچی را افزایش داد تا اینکه سید محمود علیزاده طباطبایی در گفته‌هایی بازداشت دبیرکل کارگزاران را تایید کرد.

او به ایلنا گفت: «آقای کرباسچی صبح امروز توسط پلیس برای اجرای حکم‌شان بازداشت شدند ولی این بازداشت براساس روال معمول نیست.»

او ادامه داد: «وقتی حکم یک فرد قطعی می‌شود، باید برای آن فرد جهت اجرای حکم احضاریه‌ای صادر و ابلاغ شود که این اقدام برای موکلم انجام نشده بود. هرچند حکم کرباسچی قطعی شده بود ولی درخواست اعاده دادرسی داده بودیم و منتظر پذیرفته شدن آن بودیم.»

بدین ترتیب به نظر می‌رسد مسئله بازداشت دبیرکل کارگزاران و انتقال او به زندان اوین برای گذراندن دوران یک ساله حبس خود صحت داشته باشد.

به گزارش پانا، ۲۴ مردادماه قوه قضاییه در خبری اعلام کرده بود که حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد و حکم اولیه با اعتراض وکیل کرباسچی مواجه شد ولی پس از بررسی این پرونده در دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی مطرح کرد که با اعتراضات تعداد قابل توجهی از افراد نزدیک به اصولگرایان در سراسر کشور مواجه شد که در نهایت دستگاه قضا به این پرونده ورود کرد.

احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان دوازدهم اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داده و گفته بود: «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار