تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم موبایل مجهز شد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات از تجهیز تمام شهرهای کشور به خدمات نسل سوم و چهارم موبایل خبر می‌دهد و می‌گوید پوشش پهن‌باند موبایل در روستاها از ۳۶ درصد به ۶۶ درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۸۸۷۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم موبایل مجهز شد

محمدجواد آذری‌جهرمی، در نشست پیش به سوی ایران دیجیتال با حضور رئیس جمهوری افزود: ۱۰ میلیون نفر به اینترنت پهن باند ثابت دسترسی پیدا کردند این رقم قبل از دولت یازدهم ۴ میلیون مشترک بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه توسعه روستایی آغاز شد، گفت: شکاف دیجیتال و توازن یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که در وزارت ارتباطات کلید آن زده شد و دو قرارداد مهم در حوزه توسعه روستایی داشتیم که ما تا پایان دولت یازدهم ۳۶ درصد از روستاهای سراسر کشور به اینترنت پهن باند متصل شدند و نسل سوم و چهارم موبایل یکی از بزرگترین دستاوردهایی بود که باتلاش بسیار زیاد پیاده‌سازی شد.

وی افزود: در دولت دوازدهم نیز دو رویکرد داشتیم که یکی تکمیل دسترسی همگانی بود و دوم توسعه کاربردهای ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وزیر ارتباطات گفت: در حوزه تکمیل دسترسی همگانی، در این مدت توسعه روستایی را از ۳۶ درصد به ۶۶ روستاها رساندیم و پوشش ارتباطی جمعیتی در موبایل پهن باند از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و تمام شهرنشین های کشور و شهرها امروز به خدمات نسل سوم و چهارم مجهز هستند و نسل چهارم از ۷۱۰ شهر به هزار و ۲۴۲ شهر رسید و میزان دسترسی به نسل سوم نیز از هزارو ۵۷ شهر به هزارو ۲۴۲ شهر افزایش پیدا کرد.

وزیر ارتباطات افزود: پهنای باند اینترنت از ۹۰۰ گیگ به هزار و ۵۰۰ گیگ رسیده است. دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری جدید بین استانی احداث شده است و ظرفیت انتقال شبکه ملی اطلاعات در همین مدت ۲.۴ دهم برابر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار