برگزاری برنامه‌های دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رنگ و بوی فاطمی

بجنورد (پانا) -حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: برنامه‌های دهه مبارک فجر رنگ و بوی فاطمی خواهد داشت و تبلیغات محیطی با نام بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) مزین خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۷۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری برنامه‌های دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رنگ و بوی فاطمی

وی تبیین نکات اساسی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای انتقال به مردم مهم دانست و گفت : مسلما آگاهی مردم نسبت به موفقیت ها و آثار انقلاب سبب آرامش آنان خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: ملت ایران تنها برای مسائل اقتصادی، رفاهی و معیشتی به خیابان ها نیامدند بلکه اصول و مبانی دینی و اسلامی آنان را به میدان آورد.

ملت ایران تنها برای مسائل اقتصادی، رفاهی و معیشتی به خیابان ها نیامدند بلکه اصول و مبانی دینی و اسلامی آنان را به میدان آورد

حجت الاسلام اایزانلو در جمع خبرنگاران، گفت: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده با هدف ترسیم آینده امید بخش است ، این ستاد هم در حوزه عمومی وهم مباحث تخصصی برنامه های مفصلی دارد.

وی ادامه داد: چهل برنامه ویژه در بخشی از قسمت ها رسانه ای شده از جمله مهم ترین برنامه ها همایش طلایه داران فاطمی وخمینی (ره) در روز 4 بهمن در مسجد انقلاب با حضور نماینده رهبردر ساعت 9 صبح برگزار می شود .وگردهمایی روحانیون ایثارگر با همکاری اداره کل حفظ آثار ودفاع مقدس در محل امام زاده بجنورد وبرپایی دومین همایش تخصصی حفظ قرآن کریم وهمچنین دعوت از مبلغان غیر ایرانی در این ایام از مهم ترین برنامه های دهه فجر عنوان شد.

وی افزود: با توجه به همزمانی یوم‌الله دوازدهم بهمن ماه، سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ایران با روز جمعه و نماز دشمن شکن جمعه، مراسم یوم الله 12 بهمن، همانند سنوات قبل و به صورت باشکوه برگزار خواهد شد و پس از اتمام مراسم، مردم استان جهت اقامه نماز جمعه در مصلی ها حضور خواهند یافت.

ایزانلو در خصوص مراسم نمادین «زنگ انقلاب» بیان کرد: این مراسم، به دلیل تقارن با روز جمعه و تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی به صورت سراسری در روز شنبه سیزدهم بهمن ماه سال جاری نواخته خواهد شد.

وی به تقارن ایام شهادت مظلومانه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: بر پایی مراسم گسترده عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اعلام تعطیلی رسمی سالروز شهادت و احیای شعائر دینی را از دستاوردهای معنوی انقلاب دانست .

در ادامه این جلسه نماینده کارگروه بهداشت، درمان و سلامت ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: افزایش امید به زندگی از 57 سال به 75 سال از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ابراهیم زاده در نشست خبری ستاد چهلمین سالگرد انقلاب با اشاره به اینکه کاهش مرگ شیرخواران بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر است، اضافه کرد: در خراسان شمالی قبل از انقلاب اسلامی مرگ شیرخواران 120 در هزار بوده است که بعد از انقلاب اسلامی این آمار به 15 در هزار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مرگ مادران باردار قبل از انقلاب اسلامی 130 در هزار نفر بوده است اما پس از انقلاب اسلامی به 18 در هزار نفر کاهش یافته است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه میزان مرگ نوزادان تا 28 روزگی قبل از انقلاب 140 در هزار بوده است، عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی این آمار به 9 در هزار رسیده است که هدف این است به کمتر از پنج نوزاد این آمار کاهش پیدا کند.

نماینده کارگروه بهداشت، در مان و سلامت ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: به علت بالا بودن هزینه های دندان پزشکی در شش ماه گذشته بیش از 100 دانش آموز تحت پوشش امکانات بهداشت دهان و دندان قرار گرفتند.

به گفته وی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اردوی جهادی به روستاهای محروم با حضور دانشجویان پزشکی و هیئت های علمی برگزار خواهد شد.

ابراهیم زاده تاکید کرد: کلنگ زنی انبار دارویی در بجنورد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: سایت FMS مدیریت غذا و دارو نیز به بهره برداری می رسد که افرادی که به دنبال مجوز های مرتبط با غذا و دارو هستند نیاز به حضور فیزیکی آنان در ادارات نباشد و بتوانند از طریق سایت اینترنتی کارهای خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار