چهارمین آئین تجلیل از مدارس اقامه‌کننده نماز جماعت برگزار شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: چهارمین همایش تجلیل از مدارس اقامه‌کننده نماز جماعت ر(میقاه‌الصلوه) در مدرسه علامه حلی منطقه 11 تهران با حضور 53 مدرسه شامل ( مدیر، معاون پرورشی، روحانی) و مدیران برخی از مناطق برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین آئین تجلیل از مدارس اقامه‌کننده نماز جماعت برگزار شد

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی گفت: چهارمین همایش تجلیل از مدارس اقامه کننده نماز جماعت در مدرسه علامه حلی منطقه 11 تهران با حضور 53 مدرسه شامل ( مدیر، معاون پرورشی، روحانی) و مدیران برخی از مناطق برگزار گردید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این همایش، ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی است که این کار را انجام می دهیم و امیدواریم با این اقدام مدارس دیگر را به این امر مهم ترغیب و تشویق کنیم.

کریمی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی رحمت فرمودند: نماز کسی که صدای اذان را بشنود و به دلیلی در نماز جماعت مسلمانان شرکت نکند ارزشی ندارد.

همچنین به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اشاره کردند که فرمودند: دل را به خدا پیوند بزنید راهش هم در شرع مقدس باز است خیال نکنیم که با یک حرکت غیرعادی و غیرمعمولی می توان به آن قله ها رسید. آنهایی که در آن قله ها مشاهده می کنید، از همین راهها عبور کردند؛ این راهها چیست؟ در درجه اول، ترک گناه، بعد از ترک گناه، واجبات و از همه واجبات مهم تر نماز است. نماز را به دقت بخوانید، باتوجه و با حضور قلب بخوانید.

کریمی به آثار نماز جماعت که عبارتند از : 1) برکات الهی 2)آثار اجتماعی 3)آثار سیاسی 4)آثار اخلاقی و تربیتی اشاره کرد و اعلام کرد: باید سعی کنیم نسل جوان را با مسجد، قرآن، نماز و عترت آشنا کنیم تا کاهش آسیب های اجتماعی را مشاهده کنیم.

در ادامه حاج آقای نوری زاده رئیس اداره امور مساجد شهر تهران به بیان اهمیت نماز اشاره کردند و در نهایت از 53 مدرسه که شامل( مدیر، معاون پرورشی و روحانی) تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار