رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

پیشتازان استان سمنان، "همیاران تولید ملی" در مدارس می شوند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با اشاره به اینکه فرهنگ حمایت از کالای ملی به عنوان شعار سال محور فعالیت ها قرار گرفته و بهره وری، اصلاح الگوی مصرف، پرداخت مالیات، پرهیز از تجمل گرایی و مصرف زدگی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید است، خبرداد: پیشتازان استان سمنان، "همیاران تولید ملی" در مدارس می شوند.

کد مطلب: ۸۸۷۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان استان سمنان، "همیاران تولید ملی" در مدارس می شوند

اسحاق اکبری، در کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سمنان، افزود: دانش آموزان پیشتاز می‌توانند سفیران فرهنگ حمایت از کالای ایرانی جهت تحقق فرامین رهبری در میان خانواده های جامعه باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر روی حمایت از تولید ملی و اشتغال تمرکز داشتند و امسال هم با شعار حمایت از کالای ایرانی بر لزوم این اقدام تأکید فرمودند، اظهارکرد: یکی از ماموریت های سازمان دانش آموزی استان سمنان از جانب بنده، پیگیری و استفاده از دانش آموزان و مربیان پیشتاز در راستای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و برگزاری مسابقه با این عنوان می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی با ظرفیت هایی نظیر خبرگزاری پانا، گروه های پیشتاز دانش آموزی و مربیان علاقمند، بستر بسیار مناسبی در بحث فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم در راستای استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی دارد.

اکبری اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان هنرمند در زمینه تولید آثار فرهنگی و هنری نظیر شعر، نمایشنامه، داستان و سرود و همچنین به کمک برنامه‌های متعددی که در سطح مدارس استان اجرا می‌شود، می توان مباحثی نظیر عشق به وطن، تاکید بر هویت ایرانی اسلامی و حمایت از تولید داخلی را در وجود دانش آموزان نهادینه کرد.

وی با اشاره به منش های دوازده گانه پیشتازان افزود: از مهم‌ترین منش ها در سازمان دانش آموزی، منش میهن دوستی در کنار تلاش و صرفه جویی است که با استفاده از محتواها و فعالیت های تعریف شده برای هرکدام از این منش ها که برگرفته از سند تحول بنیادین و با رویکرد ساحت های ششگانه تربیتی آن تدوین شده است، می توان دانش آموزانی تربیت کرد که استفاده از کالای بیگانه و به دنبال آن فرهنگ مهاجم را یک عمل قبیح بدانند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان همچنین تصریح کرد: هویت بخشی به دانش آموزان، ایجاد تعهد نسبت به مباحث ملی و مذهبی در دانش آموزان از جمله فعالیت های سازمان دانش آموزی است.

اکبری، ظرفیت اردوهای دانش آموزی را نیز بهترین بستر برای درونی کردن ارزش های مذکور دانست و گفت: دانش آموزان پیشتاز می توانند با انتقال این مفاهیم به درون خانواده ها، زمینه همگانی کردن آن ها و به وجودآوردن یک موج مثبت در جامعه را فراهم کنند.

وی در پایان افزود: دستگاه های حاضر در کارگروه، می توانند با مشارکت مالی و فکری در برنامه های سازمان، گام های عملی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی و استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای ساختن ایرانی آباد، بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار