رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: رونمایی از ۴۰ داروی جدید در دهه فجر

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو از کمبود ۲۱ قلم دارو در کشور خبر داد و گفت در زمینه داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر، ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۸۸۷۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد: رونمایی از ۴۰ داروی جدید در دهه فجر

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، مهدی پیرصالحی افزود: همچنین در بحث مواد اولیه نیز، اقداماتی در دست انجام است به طوری که در بخش‌های مختلف دارویی، با این اقدام سعی خواهیم کرد در بحث داروهای خارجی که در بازار بوده، کاهش قیمت محسوسی ایجاد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در داروهای عمومی تا ۳۰ درصد و در مورد داروهای بیماران خاص حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که البته در برخی موارد، این کاهش قیمت به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

پیرصالحی درباره کمبودهای دارویی تاکید کرد: قطعا تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که اکنون با کمبود ۲۱ قلم دارو مواجه هستیم، اما تمام دست‌ اندرکاران صنعت دارویی کشور تلاش می‌کنند تا کمترین اختلاف ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین کمبود دارویی را در کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم تا داروها با قیمت مناسب در دسترس بیماران قرار گیرد، اما در برخی شرایط ترجیح می‌دهیم مقداری قیمت‌ را اصلاح کنیم تا بتوانیم آن دارو را در بازار عرضه کنیم. در چنین وضعی شاید کمی قیمت‌ها تغییرکنند، اما قطعا به قیمت داروی مشابه خارجی نخواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار