مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه محوری و مهارت آموزی از مهم‌ترین رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش مدرسه محوری و مهارت آموزی را از مهم ترین رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۸۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری و مهارت آموزی از مهم‌ترین رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش امروز صبح در جلسه شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کرمان، توجه متوازن به ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت مورد تاکید سند تحول بنیادین را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: «در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت دیده شده است و در رشد و پیشرفت جامعه نفش اثر گذاری دارد.»

او با بیان اینکه مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله در سند تحول بنیادین باید تحقق پیدا کند، ادامه داد: «تحول در آموزش و پرورش باید شامل تغییرات هماهنگ و منظم صورت بگیرد تا وضعیت فعلی را به وضع مطلوب برسانیم.»

آذرکیش با اشاره به اینکه باید یک درک و فهم مشترکی بین همه ارکان نظام تعلیم و تربیت برای اجرای سند تحول بنیادین وجود داشته باشد، افزود: «ما باید برای اجرای یند تحول بنیادین از همه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی استفاده کنیم.»

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلکیف سند تحول بنیادین توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت است، افزود: «برنامه تدبیر و تعالی در راستای سندتحول بنیادین در حال اجرا است که باید با آن توجه ویژه ای شود.»

او نقش مدیران مدارس را در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار مهم عنوان کرد و گفت: «مدیران مدارس و معلمان باید به شرح وظایف و ماموریت‌های خود در اجرای سند تحول بنیادین آگاهی کامل را داشته باشند.»

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «امروز تنها آموزش مهارت منجر به ایجاد شغل نمی‌شود بلکه باید به مقوله کارآفرینی در کنار آموزش‌های مهارتی توجه شود.»

سید مصطفی آذرکیش مهارت آموزی را نیاز تعلیم و تربیت امروزی دانست و اضافه کرد: «باید دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند و از تاکید بیش از حد بر حوزه دانشی پرهیز شود.»

برپایه این گزارش جلسه شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان کرمان با حضور سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از اعضای شورای معاونان، مشاوران و روسای ادارت داخلی اداره کل و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار