مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در کمیته ایمنی و تغذیه سالم مدارس تاکید کرد:

نظارت بر بوفه های مدارس جدی تر می شود / فروش خوراکی های غیرمجاز در مدارس ممنوع است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در کمیته ایمنی و تغذیه سالم مدارس استان، گفت: نظارت بر بوفه های مدارس جدی تر می شود و فروش خوراکی های غیرمجاز در مدارس استان ممنوع است.

کد مطلب: ۸۸۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر بوفه های مدارس جدی تر می شود / فروش خوراکی های غیرمجاز در مدارس ممنوع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب چهارشنبه ۲۶ دی ماه ۹۷ در کمیته ایمنی و تغذیه سالم مدارس استان کرمان با اشاه به اهمیت تغذیه سالم در مدارس، گفت: رفتارها در بستر محیط شکل می گیرد، لذا فرهنگ سازی تغذیه سالم در بین خانواده ها و دانش آموزان بسیار ضروری است.

وی آموزش مدیران مدارس برای تغذیه سالم دانش آموزان را لازم و ضروری دانست و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه به مدرسه جامع و به عنوان یک پایگاه اجتماعی و کانون تربیتی محله تعریف شده است و باید به همه ابعاد تربیتی و سلامتی دانش آموزان در مدرسه توجه ویژه ای شود.

اسکندری نسب با بیان اینکه نظارت بر بوفه های مدارس برای توزیع تغذیه سالم در مدارس استان جدی تر می شود، تصریح کرد: فروش خوراکی های غیرمجاز خارج از دستورالعمل ابلاغی در مدارس استان ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیران مدارس نقش اصلی و اساسی را در زمینه تغذیه سالم دانش آموزان و مدیریت بوفه های مدارس دارند، اظهار داشت: مدیران مدارس باید مسئله تغذیه دانش آموز در مدارس را جدی بگیرند و علاوه بر ناظران آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، آن‎ها نیز شخصا به این مسائل نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مدارس برای فرهنگ سازی و مصرف تغذیه سالم در جامعه بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی استان ظرفیت بسیار بالایی برای مدیریت بوفه های مدارس استان دارد که باید با جدییت وارد شود و در ساماندهی و نظارت بر بوفه های مدارس نقش اثرگذاری داشته باشد.

احمد اسکندری نسب نقش انجمن اولیا و مربیان را در مدیریت بوفه های مدارس و توزیع تغذیه سالم در مدرسه مهم عنوان کرد و افزود: والدین باید برای تغذیه سالم فرزندان خود با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند و خانه و مدرسه در کنارهم می تواند بسیاری از اهداف آموزش و پرورش را محقق کنند.

وی افزود: هرگونه اقدامی که موجب به خطر افتادن سلامت دانش آموزان از طریق بوفه مدارس شود، تخلف محسوب می‌شود و ناظرانی که از سوی وزارت بهداشت یا آموزش و پرورش برای بازرسی اقدام می‌کنند چنین مواردی را گزارش دهند و بعد از بررسی‌های آموزش و پرورش تخلف محرز شود، برخورد جدی با مدیر مدرسه و مسئول بوفه صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار