معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:

پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی علت محروم ماندن شرق هرمزگان

هرمزگان(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی باعث محروم شدن شرق استان شده است، اما این محرومیت انجام وظایف را از ما سلب نمی کند.

کد مطلب: ۸۸۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی علت محروم ماندن شرق هرمزگان

ایرج بیت اللهی در نشست هم اندیشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی مناطق شرق هرمزگان که در محل مدیریت آموزش و پرورش میناب برگزار شد، گفت: پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی باعث محروم شدن شرق استان شده است، اما این محرومیت انجام وظایف را از ما سلب نمی کند، بلکه توجه ویژه ما را می طلبد این امر با تلاش و همراهی نهادهای حکومتی و دولتی نیز بخصوص در حوزه آموزش ابتدایی متبلور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان افزود: تحقق عدالت آموزشی تبلور عینی آن در مناطق محروم خود را نشان خواهد داد.

وی عنوان کرد: رشد پوشش تحصیلی در دوره پیش از دبستان و دبستانی علی رغم محرومیت‌ها و پراکندگی جمعیتی بسیار خوب و قابل قبول است.

بیت الهی در بخش دیگری از سخنان خود از ارتقای شاخص های آموزش ابتدایی بعنوان پیشرفتی در خور توجه نام برد و افزود: همه ی این شاخصها و ارتقای آن در جهت تحقق عدالت آموزشی است که باید بصورت جدی در مدارس محقق شود.

بیت الهی خاطر نشان کرد:دانش افزایی معلمان و ایجاد کارگاههای دانش افزایی برار معلمان که منجر به توسعه عدالت آموزشی در دانش آموزان می‌شود یکی از راهکارهای موجود در این زمینه است. این مسول سند تحول بنیادین را نقشه راه ما برای رسیدن به اهداف عینی آن ذکر کرد و یادآورشد: برای داشتن یک نظام آموزشی موثر، پویا و کارآمد، تاکید بر اجرای ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین است.

وی افزود: ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی ما باشد و زمینه لازم برای تحقق عملیاتی زمینه های آن فراهم شود.
وی همچنین نسبت به وظایف محوله افراد در این حوزه سخن برد و افزود: برای بدست آوردن نتیجه مطلوب و شایسته با هم پوشانی و هماهنگی و تعامل ولازمه کار ما داشتن برنامه های مدون و قابل اجرا می باشد.

بیت الهی کلاس درس را رکن اساسی در تعلیم تربیت در آموزش ابتدایی ذکر کرد و بیان کرد:تمامی برنامه ریزیها و اهداف ما برای تحقق سند تحول بنیادین باید، درمدرسه وکلاس درس که بعنوان مهمترین رکن است خود را نشان دهد.

ایرج بیت الهی از دو برنامه عملیاتی تعالی مدیریت در مقطع متوسطه و برنامه تدبیر در مقطع ابتدایی نام برد و تصریح کرد: برنامه تدبیر در شرایط فعلی جامع ترین و کا اندترین برنامه در حوزه آموزش ابتدایی است.

وی عنوان کرد: ارتقاء سطح کیفی آموزش و اثر گزاری هدفمند و پشتیبانی در برنامه تدبیر دوره آموزش ابتدایی محقق خواهدشد.

در آخر بیت الهی اظهار کرد: آموزش وپرورش شهرستان میناب در تمامی شاخصهای ارتقا بهبود کیفیت و تحت پوشش قراردادن میزان پیش دبستانی و دبستانی رتبه های اول را در سطح استان هرمزگان کسب نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار