برگزاری محفل انس باقرآن درروستای سه گنبدفاروج

فاروج (پانا) - در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران محفل انس باقرآن کریم با حضور حیدرعلی وطن خواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی فاروج و جمع کثیری از نمازگزاران و علاقمندان در روستای سه گنبد این شهرستان برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل انس باقرآن درروستای سه گنبدفاروج

امام جماعت مسجد آل یاسین شهرستان فاروج با بیان تکالیف مسلمانان در برابر قرآن کریم گفت:حضرت پیامبر اکرم (ص) فقط در رابطه با فراگیری قرآن مجید سفارش نکردند بلکه در کنار یادگیری و عمل به آن، پیروی از عترت (ع) را نیز یادآور شده اند.

حجت الاسلام ابراهیم شوشتری با اشاره به خطبه 198 نهج البلاغه از امیر بیان، حضرت امام علی (ع) افزود: در این خطبه 42 جمله در رابطه با وصف قرآن کریم اشاره شده است.

وی در پایان خواستار شرکت علاقمندان به دوره های تربیت مربی قرآن در بنیاد فرهنگی امامت و همچنین حمایت و همت جدی اهالی روستای سه گنبد در ساخت بنای جامعة القرآن الکریم در این روستا، جهت آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی شد.

امام جماعت مسجد جامع حضرت امام حسین (ع) روستای سه گنبد نیز گفت: در این محفل قرآنی اسماعیل نیک فهم حائز رتبه اول قرائت تحقیق در مسابقات طرح قدس کشور، هادی اسماعیل زاده دارای رتبه اول حفظ کل قرآن کریم در مسابقات نیروی مقاومت بسیج کشور و حافظ کل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، احمد رضا دبدبه از قاریان نوجوان و ممتاز شهرستان شیروان و رضا برات زاده از قاریان برجسته روستا آیاتی از کلام الهی را تلاوت نمودند.

علی وزیری سه گنبد افزود: این محفل نورانی با حضور گروه قرآنی اعزامی از شهرستان شیروان و با همکاری و مشارکت اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج، دهیاری و شورای اسلامی، هیئت امناء و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع حضرت امام حسین (ع) روستای سه گنبد برگزار گردید.

نوحه خوانی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مداحان اهل بیت (ع) حاج قربان حاتمی، علی برات زاده، قدرت ریاحی و احمد رضا دبدبه، و اهدای هدایای نقدی به منتخبین پاسخ به سوالات قرآنی حسنعلی سعادتی، مصطفی صالح آبادی، ایمان اقبالی، فردین ریاحی، محمد رحمتی، یوسف ریاحی و ضیافت شام از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود.

لازم به یادآری است که روستای سه گنبد با حدود 384 خانوار و با جمعیتی بالغ بر 1303 نفر در دهستان شاه جهان (بخش مرکزی) و در فاصله 16 کیلومتری شهرستان فاروج قرار دارد و این روستا تا کنون پنج شهید سرافراز، شهیدان سید رضا دَرَکه، عباسعلی صفدری، رجبعلی فلاح، سید عباس موسوی و محمّد نوروز نوروزیان را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار