تشکیل جلسه کمیته درمان اختلالات روانی در شبکه بهداشت ری

شهرری(پانا) - مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت ری از تشکیل جلسه کمیته درمان اختلالات روانی در محل شبکه بهداشت منطقه خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۷۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل جلسه کمیته درمان اختلالات روانی در شبکه بهداشت ری

سعیده شریفی گفت: در این جلسه که نمایندگانی از سازمان‌های مختلف حضور داشتند، پناهی کارشناس مسئول واحد سلامت روان گزارشی از اقدامات انجام‌شده ارائه کرد و سپس حاضران با تأکید بر اینکه اشتغال معتادان از مهم‌ترین مشکلات آنان است درباره راهکارهای کاهش اعتیاد و شیوه‌های نوین درمان بحث و تبادل‌نظر کردند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ماه دی این شبکه به برگزاری جلسه آموزشی بیماری‌های قلبی و عروقی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در این جلسه که بیش از 70 نفر از کارکنان فرودگاه حضور داشتند، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها با اشاره به ارتباط مستقیم شیوع این گروه از بیماری‌ها با سبک زندگی گفت ، چاقی ، دیابت ، تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی از عوامل تشدیدکننده بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و با اصلاح شیوه زندگی و گرایش به تغذیه صحیح و سالم می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این قبیل از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تصریح کرد: همچنین در دی ماه کارشناسان شبکه با مسئولین شهرداری منطقه بیست نشست مشترکی برگزار کردند که در این نشست فرزانه‌فرد مسئول آموزش بهداشت ، حسین حاج رضایی مسئول امور فرهنگی شبکه و گیتی هاشمی کارشناس گسترش حضور داشتند و فرزانه‌فرد با اشاره به تشکیل مجمع و کانون‌های سلامت ، وجود چنین تشکل‌هایی را در توسعه بهداشت و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سبک زندگی سالم بسیار مفید دانست و همکاری نزدیک همه سازمان‌ها را در توسعه چنین تشکل‌هایی بسیار مفید دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری نزدیک اداره‌های شهرستان، شاهد ارتقاء سطح سلامت مردم باشیم.

شریفی اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تا طرفین با توجه به امکانات موجود و نیروی انسانی فعال، در جهت توسعه مجمع‌های سلامت و فعال‌سازی کانون‌های سلامت تلاش کرده تا دستاوردهای حاصل‌شده در نشست‌های بعدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون در محله امام‌زاده ابوالحسن (ع) اشاره کرد و گفت : در این برنامه بیش از پنجاه نفر از مردم منطقه از خدمات رایگان تیم سلامت شامل رزیدنت داخلی، پزشک عمومی، روانشناس، کارشناس تغذیه و مراقب سلامت شبکه بهداشت شهرستان ری بهره‌مند شدند.

شریفی افزود: در این ماه اولین کمیته تدوین برنامه ارزیابی سلامت کارکنان جلسه‌ای تشکیل داد که در این جلسه محمدرضا رنجبران معاون شبکه و نمایندگانی از اداره‌ها و سازمان‌های مختلف شهرستان حضور داشتند و رنجبران طی سخنانی کارکنان هر دستگاهی را سرمایه‌هایی مهم دانست که باید برای سلامت آنان سرمایه‌گذاری کرد و مقرر شد نمایندگان هر سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرایی شدن برنامه در محل خدمت خود را فراهم کرده و گزارشی از اقدامات انجام‌شده را در جلسه بعدی ارائه دهد.

شریفی به جلسه توجیهی تشکیل کانون‌های سلامت و جلسه ارزیابی عوامل زیان‌آور در محیط کار نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسات بر شناسایی همه کارگاه‌های فعال شهرستان و برنامه‌ریزی در خصوص صدا سنجی و ارگونومی در کارگاه‌ها صحبت شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار