فرماندار مراغه: بستر سازی لازم برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده ضروری است

مراغه (پانا) - معاون استاندار و فرماندار شهرستان مراغه گفت: بستر سازی لازم برای پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل ضروری است .

کد مطلب: ۸۸۷۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار مراغه: بستر سازی لازم برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده  ضروری است

حمید شکری در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه گفت: "برای ترغیب خانواده ها در جهت پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل ،باید فرهنگ سازی مناسب در دستور کار قرار گیرد".

وی اعضای شورای آموزش و پرورش را متخصصان و فرهیختگان تعلیم و تربیت دانست و افزود : "تصمیمات گرفته شده در جلسات این شورا باید کار ساز ودر جهت رفع مشکلات باشد".

وی ادامه داد: "در کنار سایر مباحث آموزشی ،باید تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام آموزش و پرورش در اولویت کاری این شورا قرار بگیرد".

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: "فلسفه وجودی تشکیل شورای آموزش و پرورش این است تا از ظرفیت های شهرستان برای توسعه تعلیم و تربیت استفاده شود".

جلیل اسلامی پوشش تحصیلی دانش آموزان را اولویت کاری این مجموعه دانست و افزود : "در این راستا کمک سایر نهاد های مربوطه در جهت اجرای این طرح ضروریست".

وی افزود : "در سالتحصیلی جاری 441 نفر دانش آموز مراغه در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان ها بازمانده از تحصیل هستند که از این تعداد تاکنون 86 نفر دوباره تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند".

اسلامی ادامه داد: "ازدواج های زودهنگام دانش آموزان بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار ،فقر اقتصادی و عدم انگیزه را از جمله دلایل عدم ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل می باشد".

وی به اقدامات آموزش و پرورش مراغه اشاره و افزود : "در این راستا در سال گذشته 75 نفر و امسال نیز 126نفر معلم برای پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده در طرح خرید خدمات آموزشی شرکت کردند".

گفتنی است در ادامه این جلسه یه مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش ،از اعضای شورای آموزش و پرورش مراغه تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار