روز هوای پاک در دبیرستان دخترانه زینب کبری نوش آباد

کاشان ( پانا) - مدیر دبیرستان دخترانه حضرت زینب کبری نوش آباد گفت: آلودگی هوای امروز بحرانی است که از مهمترین تبعات انقلاب صنعتی به شمار میرود ولی با نا آگاهی ما گسترش یافته است.

کد مطلب: ۸۸۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
روز هوای پاک در دبیرستان دخترانه  زینب کبری نوش آباد

زهرا نیک سرشت درگفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: بنا به تحقیقات، ایران، دارای رتبه چهارم از بین 45 کشوری است که در معرض خشکسالی شدید قرار دارد به طوری که بیش از 90 درصد مساحت کشور به خشکسالی انباشته و بلندمدت دچار است.

وی افزود: بسیاری از دگرگونی‌های ناخوشایند محیط زیست از رفتارهای نادرست ما ریشه می گیرد که بهترین راهکار مقابله با آن، ، آگاه کردن و حساس کردن مردم برای تغییر رفتارهای مخرب است.

وی تصریح کرد: به تجربه کشورهای توسعه یافته، دانش‌آموزان مهم‌ترین عامل تغییر در آینده هستند. بنابراین اگر بدانیم که چطور می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا کمک کنیم، هوای تمیز و محیط زیست سالم‌تری خواهیم داشت.

نیک سرشت گفت: نواختن زنگ هوای پاک، صرف صبحانه سالم،شعار نویسی و انتخاب بهترین شعار با موضوع هوای پاک، نقاشی همگانی، مسابقات ورزشی ، برگزاری جشن کاغذ و ساخت کاردستی از وسایل بازیافتی از جمله فعالیت های این روز بود.

یک کارشناس مطالعات اجتماعی گفت: مشارکت اجتماعی مجموعه فعالیت هایی است که با هدف نقش آفرینی شهروندان در مدیریت جامعه انجام می شود که باید از دوران مدرسه فرهنگ سازی شود.

لیلا پهلوانیان اظهار کرد: برگزاری مناسبتهایی مثل روز هوای پاک و نظیر آن، فرصتی است که زمینه مشارکت شهروندان در جامعه حتی به اندازه تفکیک زباله در مبدا بستر سازی شود.

وی افزود: پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه به جای خودرو شخصی، حتی توصیه دانش آموزان به پدر و مادر برای رانندگی آهسته تر ، باعث می شود که سوخت کمتر و در نتیجه دی ‌اکسید‌کربن کمتری تولید شده و هوا نیز پاک باشد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان ما باید متوجه شوند که صرفه‌جویی حتی در مصرف کاغذ و مداد باعث می شود کارخانه‌ها کمتر باعث آلودگی هوا ‌شوند یا رعایت بهداشت فردی و استفاده کمتر ازخوشبوکننده و عطرها می تواند باعث حفظ محیط زیست شود.

این فعال اجتماعی گفت: شهروندان ما باید باور کنند که در حیاط منزل درخت بکارند و یا چند گلدان در خانه نگهداری کنند تا نشاط روحی و بصری داشته باشند.، در روز چند بار دست‌هایشان را بشویند که از بین رفتن سرب به کاهش مسمومیت با سرب کمک می‌کند

پهلوانیان افزود: دانش آموزان و توصیه آنها به خانواده ها برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی، هم باعث حفظ منابع انرژی می شود و هم با کاهش فعالیت نیروگاه‌ها، آلودگی هوا کاهش پیدا می کند.

آیین روز ملی هوای پاک با شعار هوای پاک خریدنی نیست، باید آن را بسازیم در دبیرستان دخترانه حضرت زینب کبری نوش آباد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار