استاندار آذربایجان غربی:۱۴ درصد از منابع کل استان به فصل آموزش و پرورش اختصاص داده شده است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۴ درصد از منابع کل استان به فصل آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

کد مطلب: ۸۸۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان غربی:۱۴ درصد از منابع کل استان به فصل آموزش و پرورش اختصاص داده شده است

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت ویژه آموزش و پرورش، امسال بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان یعنی ۱۴ درصد از منابع کل استان، به فصل آموزش و پرورش اختصاص یافته که تاکنون بیش از ۴۰درصد این منابع تخصیص داده شده و تا پایان سال نیز تخصیص های بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه ریزی انجام گرفته در راستای جمع آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس جدید جایگزین در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای برچیدن مدارس کانکسی استان اختصاص یافت که با جذب این اعتبار در سال ۹۸، عملیات جمع آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس جدید جایگزین در سطح استان آغاز می شود.

استاندار آذربایجان غربی، استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس را از دیگر اولویت های استان برشمرد و افزود: متاسفانه حوادث ناگواری در سال های گذشته به علت استاندارد نبودن سیستم های گرمایشی مدارس در نقاط مختلف کشور و استان اتفاق افتاده، لذا موضوع استانداردسازی گرمایش مدارس استان بعنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و برای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین نیز استفاده خواهد شد.

شهریاری اضافه کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان استان موفق به اختراع کوچک ترین رادیاتور حرارتی دنیا با مصرف برق بسیار پایین و گرمادهی بالا شده که در صورت اخذ استاندارد، این محصول خریداری و در مدارس استان نصب خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با برگزار کنندگان کلاس ها و همایش های آموزشی و کنکوری غیرمجاز و غیر استاندارد تاکید کرد و گفت: هر گونه برگزاری کلاس یا همایش آموزشی و کنکوری برای دانش آموزان باید با مجوز و نظارت اداره کل آموزش وپرورش استان باشد.

در این جلسه همچنین موضوع ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی اداره کل آموزش وپرورش استان مطرح و با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، شهرداری و دفتر فنی استانداری، پروژه های مدنظر را مورد بازدید و بررسی کارشناسی قرار داده و نتیجه را در جلسات آتی شورای آموزش و پرورش استان ارائه کند.

در پایان جلسه نیز از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار