معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام

300 دانش‌آموز ایلامی در المپیاد علمی امسال با هم رقابت می کنند

ایلام(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ایلام گفت: 300 نفر دانش آموز از استان ایلام در المپیاد علمی امسال ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۸۸۷۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
300 دانش‌آموز ایلامی در المپیاد علمی امسال با هم رقابت می کنند

حشمت اله وردی گفت: از استان ایلام 300 نفر شرکت کننده ثبت نام کردند که این تعداد از تاریخ یکم بهمن ماه سال جاری تا 5 بهمن در حوزه‌های امتحانی حضور پیدا خواهند کرد و در رشته‌های ادبی ، فیزیک، شیمی، ریاضی، نجوم اختر فیزیک ، کامپیوتر، زیست، سلول‌های بنیادی و جغرافیا به رقابت خواهند پرداخت.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ایلام افزود: هدف از برگزاری این المپیاد ، کشف استعدادها و ایجاد رقابت علمی میان دانش آموزان کشور و جهان است.

وی با اشاره به اینکه نتایج این رقابت‌ها اواخر اسفند اعلام می‌شود، تصریح کرد: رشته جغرافیا که از امسال برای اولین بار در آزمون قرار گرفته تا مرحله کشوری است اما بقیه رشته ‌ها جهانی هستند و دانش آموزان المپیادی در صورت قبولی و راهیابی به مرحله دوم، عضو باشگاه دانش پژوهان جوان خواهند شد و در یک تورنمنت علمی نفرات برتر المپیاد جهانی در رشته فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، زیست و نجوم انتخاب خواهند شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه المپیاد باعث خلاقیت، نوآوری و ابتکار دانش آموزان بر اساس حل مساله می‌شود گفت: نفرات برتر جهانی بدون کنکور در هر رشته دانشگاهی ادامه تحصیل خواهند داد و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور خواهند شد.

وی یادآور شد: المپیاد امسال شامل دانش آموزان پایه دهم و یازدهم رشته های ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و معارف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار