استاندار قم:حفظ محیط زیست نیازمند اقدامات فرابخشی و نگرش سیستمی دستگاه های دولتی است

قم (پانا) - استاندار قم بخشی نگری را یکی از چالش های کشور در راستای حفاظت از منابع طبیعی دانست و گفت: حفظ محیط زیست نیازمند اقدامات فرابخشی و نگرش سیستمی دستگاه های دولتی است.

کد مطلب: ۸۸۷۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم:حفظ محیط زیست نیازمند اقدامات فرابخشی و نگرش سیستمی دستگاه های دولتی است

بهرام سرمست استاندار قم در مراسم گرامیداشت روز ملی هوای پاک با شعار" هوای پاک،مسئولان، مردم" در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی حراست از محیط زیست و زمین را یک ابرچالش در سطح جهانی دانست و با بیان اینکه حل بحران های زیست محیطی از عهده ی دولت ها خارج است گفت: مواجهه با چنین بحران هایی نیازمند جلب مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد می باشد.
وی با اشاره به نقش حیاتی مردم در بهبود وضعیت محیط زیست افزود: مردم بدون نهادمند شدن و قرار گرفتن در چارچوب تشکلها نیز توان حل بحران را ندارند و از اینرو ایجاد تشکیلات و حمایت از سمن ها دارای اهمیت ویژه است.
استاندار قم با تاکید بر تعامل مردم و دولت و هم افزایی آنها در راستای حل مشکلات زیست محیطی افزود: برای اینکه از شاخص های هوای پاک بهره مند شویم نیازمند رعایت الگوهای توسعه پایدار از جمله سند آمایش و عمل به مولفه های برنامه ششم توسعه هستیم.
سرمست با بیان اینکه استفاده از صنایع پاک و دانش بنیان از اولویت ویژه ای برخوردار است، بخشی نگری را یکی از آسیب های توسعه پایدار استان دانست و گفت: تعامل اداره کل محیط زیست با سایر سازمان ها نیز مسئله ای بسیار مهم است.
وی همچنین تغییر الگوی مصرف و سبک زندگی را در راستای حفاظت از محیط زیست ضروری دانست و افزود: فرهنگ سازی در زمینه ی حفظ محیط زیست باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
استاندار قم با بیان اینکه اقدامات سلبی در راستای حفظ منابع طبیعی نیز در دستور کار دولت می باشد بیان داشت: بخشی از این اقدامات شامل جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده می باشد.
وی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک با مدیریت استانداری را مورد توجه قرار داد و گفت: تعامل دستگاه ها و پرهیز از بخشی نگری در جلسات تصمیم گیری نقش قابل توجهی در رفع مشکلات زیست محیطی دارد.
نماینده عالی دولت در استان مسئله ریزگردها را یکی از تهدیدات جدی برای استان قم و مرکز کشور دانست و گفت: باید کانون های داخلی شناسایی و برای مقابله با آنها برنامه ریزی عملیاتی صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار