رویای در اوج ماندن یک ستاره

تهران (پانا) - پرافتخارترین ورزشکار دوومیدانی ایران در حالی که مطمئن است اگر حمایت شود به مدال المپیک خواهد رسید و دومین مدال المپیک را هم جزو افتخارات خود ثبت خواهد کرد این روزها حال و روز خوشی ندارد.

کد مطلب: ۸۸۷۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
رویای در اوج ماندن یک ستاره

احسان حدادی در وضعیتی به سر می‌برد که نه مربی در کنار خودش دارد و نه ماساژور و نه اصلاً برنامه تمرینی؛ او برای حضور موفق در المپیک به تمامی این موارد نیاز دارد و البته بودجه‌ای که بتواند آنها را تأمین کند اما با توجه به محدودیت بودجه فدراسیون دوومیدانی و گرانی ارز تأمین این هزینه‌ها مشکل شده است.

100 میلیون کجاست؟

در این میان اختلافات آشکار حدادی و فدراسیون دوومیدانی وضعیت را سخت‌تر کرده است، تیمور غیاثی، سخنگوی فدراسیون دوومیدانی، که چند وقت پیش شانس کسب مدال حدادی را در المپیک تنها 20% تلقی کرده بود در آخرین اظهار نظر خود در مورد احسان حدادی گفته است: « اگر دیگر ورزشکاران دوومیدانی یا سایر رشته‌ها بفهمند برای احسان حدادی ماهی 100 میلیون هزینه می‌شود سرشان سوت می‌کشد!» این اظهارنظر جنجال زیادی به راه انداخت و حدادی هم در واکنش به این اظهار نظر در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: این ماهی 100 میلیون کجاست که برای من هزینه می‌شود؟ من اکنون بدون مربی و ماساژور تمرین می‌کنم و در بلاتکلیفی محض به سر می‌برم و نمی‌دانم در آینده‌ام قرار است چه اتفاقی بیافتد.

وی ادامه داد: بهتر است کسانی که خودشان در سال‌های گذشته میلیاردها برای آنها هزینه شد تا تنها بروند مدال آسیایی را به دست بیاورند در مورد من اظهار نظر نکنند. من مطمئن هستم که می‌توانم مدال المپیک را دوباره تکرار کنم اما به شرطی که حمایت شوم.

مشکلات همچنان باقی است

حدادی در تمامی این سال‌ها قهرمان شماره یک دوومیدانی ایران بوده است، او پس از اینکه مدال نقره المپیک را به دست آورد، در بازی‎‌های آسیایی توانست هت‌تریک کند و برای چهارمین بار مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کند تا نامش در ورزش ایران ماندگار شود. البته از المپیک لندن تا بازی‌های آسیایی جاکارتا، حدادی دوران افت هم داشت و المپیک ریو برای او غیر از ناکامی چیزی نداشت، با این حال او امیدوار است در المپیک توکیو دوباره نامش را در بین لیست مدال‌آوران المپیک قرار دهد.

پس از مدتی بلاتکلیفی حدادی، قرار بر این شد که رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، به این موضوع ورود کند تا مشکل پرافتخارترین ورزشکار دوومیدانی ایران حل شود. جلسه‌ای با حضور صالحی امیری و مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی برگزار شد و در حالی که به نظر می‌رسید خروجی این جلسه مثبت باشد اما حدادی درباره این جلسه: من یک جلسه با صالحی امیری و یک جلسه با کیهانی داشتم اما هنوز مشکلات بر قوت خود باقی مانده و هیچ موضوعی حل نشده است.

قول همکاری آقای رئیس

اما مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی، هم در گفت‌وگو با پانا درباره وضع حدادی و مشکلاتی که دارد، گفت: حدادی یکی از قهرمانان خوب ماست. او برای ورزش ایران زحمات زیادی کشیده است و در آینده هم می‌تواند به موفقیت‌های زیادی برسد. حدادی مورد حمایت فدراسیون است اما باید وضعیت فدراسیون را هم درک کند تا ما هم بتوانیم به او و دیگر ورزشکاران برسیم.

وی ادامه داد: برای حدادی برنامه‌ریزی خواهیم کرد، او به مربی خارجی و اردوهای خارجی نیاز دارد و آنها را برای او تأمین می‌کنیم و تلاش خواهیم داشت تا اردوهای خارجی با هزینه کمتری برگزار شود. ما تلاش می‌کنیم با وجود مشکلاتی که داریم برای او وضع مناسبی فراهم کنیم اما همان‌طور که گفتم بودجه ما محدود است و باید به تمامی ورزشکاران برسیم.

کار سخت در اوج ماندن

وضعیت دوومیدانی طی سال‌های گذشته در ایران چندان چنگی به دل نمی‌زند و به غیر از حدادی هیچ ورزشکار دیگری موفق به کسب مدال المپیک نشده است؛رشته‌ای که بیشترین سهم مدال‌آوری را در المپیک دارد اما ورزشکاران ایرانی از آن سهمی ندارند. با این وضع طبیعی است که ورزشکاری را که یک بار موفق به کسب مدال المپیک شده است، دریابیم و دوباره این فرصت به او داده شود تا به مدال المپیک برسد اما وضعی که این روزها دوومیدانی ایران دارد و گریبان حدادی را هم گرفته است باعث شده تا فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست برود.

اوج‌گیری و رسیدن به جایگاه بالا در ورزش جهان کار سختی است اما سخت‌تر از آن ماندن ورزشکار در اوج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار