سید حسن خمینی : پیام امام راحل به گورباچف فراتر از شرق بودو به نوعی غرب  را نیز دربرگرفت

شهرری (پانا) - تولیت آستان امام راحل در آیین سی‌امین سالگرد ارسال نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف بیان کرد : امام راحل بر این اعتقاد داشتند جناح چپ شوروی به اسم عدالت ، ظلم می کنند و به کرامت انسانی توجهی نداشتند .

کد مطلب: ۸۸۷۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سید حسن خمینی : پیام امام راحل به گورباچف فراتر از شرق بودو به نوعی غرب  را نیز دربرگرفت

خجت الاسلام سید حسن خمینی اظهار کرد: مسیر کمونیست ها در جهان غیر قابل انکار است زیرا آنان از نزدیک ترین نقطه به آمریکا تا شرق جهان فراگیر شده بودند و در دل این نهضت فلسطین فعالیتش را در جناح چپ آغاز کرد و این مسیر را باقدرت پیش گرفت به طوریکه در بین جوانان غربی هم طرفداران کمونیست فعال هستند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه عدالت خواهی و آزادی خواهی نهفته در انسان است و این مسئله راهیچ گاه امام راحل مان نفی یا رد نکرده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به اقدامات گورباچف بیان کرد: گورباچف دو کار بزرگ با عنوان سیاست اقتصادی و درهای باز سیاسی با آزادی های بیشتردر پرونده خود دارد و امام راحل در برابر این گونه اعمال خطاب به رهبر شوروی سابق ( گورباچف) چند جمله دارند که می‌فرمایند مشکل شما مالکیت یا آزادی نیست چون همه دنیا در آن مقطع یک مسئله را متوجه بودند که بحران درونی شوروی ناشی از نبود آزادی در حوزه ابراز عقاید و مالکیت خصوصی است.

تولیت آستان امام راحل با اشاره به سخنان امام راحل ادامه داد: جوانان آزادی خواه که اشتباه به زیر بیرق غرب رفته بودند با اینگونه سیاست‌ها متوجه می‌شوند، مسیر درست نیست و مردم شوروی و جهان این را بخوبی می‌دانستند نفی مالکیت در درون جامعه کارآمد نیست و نمی‌تواند پاسخگو باشد .

او اظهار کرد: امام راحل بر این اعتقاد داشتند که جناح چپ شوروی به اسم عدالت ظلم می کنند چون آنان به کرامت انسانی توجهی نداشتند و با آنکه در زمینه بیمه و بازنشستگی و حقوق بانوان توجه داشتند ولی خداوند متعال را فراموش کرده‌اند و به اصل توجه نداشتند انسان معنویت و پروردگاری دارد و فقط به مسائل مادی می‌پرداختند.

تولیت آستان امام راحل با پرداختن به دو موضوع مهم خدا و معنویت گفت: هر فرد ازین دو راه دوری کند قطعا بیراهه را پیش گرفته است، امام راحل ما خواستار این بودند که امپراطوری و جبهه شرق راه درست را بیابد و در همان موقع بیان کردند: پیمان ورشو که شکست خورد و ورشو جدید نیز که علیه مردم ایران است، قطعا به شکست خواهد انجامید.

حجت الاسلام سید حسن خمینی با یادآوری آنکه محور حرکت هیچ یک از حرکت ها در زمان قبل از انقلاب اسلامی به معنویت و وجود پروردگار توجهی نداشت ، افزود: حرکت از ذات انسان شروع می شود و نامه امام به گورباچف نامه ای از جنس پیش‌بینی کسینجر و امثال او نیست چون پیش‌بینی ایشان این است که اگر از خدا غافل شدید به سمت فروپاشی نایل می آیید.

او خاطر نشان کرد: این نامه برای پیشنهاد راه صحیح بود و امام تاکید بر این نداشت هر چه من بگویم باید شما بپذیرید بلکه خواستار خیرخواهانه ای برای اندیشمندان بود که به گفتگو و بررسی در آن بپردازند و پیام امام از شرق فراتر بود با نوعی که غرب را نیز در برگرفت امام تنها مصلح شرق محسوب نمی‌شد چنانچه مصلح غرب هم بود و در خاتمه باید گفت امام برای همه دل ها بود.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار