کارگاه آموزشی مدرسین همیاران آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا)-کارگاه آموزشی مدرسین همیاران آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه به همت سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی مدرسین همیاران آب  حوضه آبریز دریاچه ارومیه برگزار شد

رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی مدرسین همیاران آب در حضور مسئولین استانی ستاداحیای دریاچه ارومیه ومدرسین این گارگاه آموزشی که در محل سازمان دانش آموزی استان برگزار شد ، گفت: همکاری باستاد احیای دریاچه ارومیه یک از طرح های بسیار موفق سازمان دانش آموزی استان طی سه سال اخیر به حساب می آید.

حسین عباس زاده گفت:قدم برداشتن وتلاش در این راستا برای نجات دریاچه ارومیه یک وظیفه همگانی است که مجموعه آموزش و پرورش از طریق انتقال دانشهای لازم دراین راستا به دانش اموزان وفرهنگ سازی آن در مدارس وخانواده ها میتواند حرکتی بنیادین برای شناسایی علل خشکی دریاچه ارومیه وتلاش برای احیای آن حرکت می کند.

وی با اشاره به طرح بزرگ همیاران آب گفت: تجربه ها و بررسی ها نشان از جوابدهی کار تشکیلاتی و گروهی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارد که این موضوع یکی از تخصص های مجموعه سازمان دانش آموزی است و طرح بزرگ همیاران آب در این راستا در سطح مدارس استان پیاده خواهد شد.

عباس زاده ادامه داد: تعداد 30 هزار دانش آموز در 580 مدرسه حوضه های آبریز دریاچه ارومیه در استان عضو این تشکل دانش آموزی که از زیر مجموعه تشکل های دانش آموزی سازمان دانش آموزی است ، می شوند و محتوای ارائه شده توسط ستاد تولید محتوای همیاران آب را فرا خواهند گرفت.

وی گفت: از شمامدرسین انتظارمی رود که دراین کارگاه آمورازشی مطالب موردنیاز برای احیای نگین فیروزای آذربایجان رادراین گارگاه آموخته وبه دانش اموزان انتقال دهید.

حسین عباس زاده به برنامه های پیش بینی شده سازمان دانش آموزی در راستای فرهنگ سازی احیای دریاچه ارومیه گفت: جشنواره قصه ها و خاطرات ماندگار، رویداد دیجیتال ، جشنواره و نمایشگاه روزنامه دیواری، همیاران آب و اردوهای علمی آموزشی با موضوع فرهنگ سازی مصرف آب از جمله مهمترین برنامه های مورد هدف سازمان دانش آموزی می باشد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی نیز دراین نشست گفت: این تعامل وهمکاری فرهنگی واجتماعی سازمان دانش آموزی که زیر مجموعه اداره کل آموزش پروش استان میباشد نویدی برای احیای دریاچه و در کنارآن نجات زندگی کشاورزان که به دلیل بحران خشکی در یاچه تمامی فعالیتهای کشاورزی آنان رامورد تاتیر خودقرارداده، است .

فرهاد سرخوش گفت: خوشبختانه علی رغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور دولت اعتبار خوبی برای تمامی اقدامات ستاد احیا برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

وی با اشاره به طرح همیار آب گفت: چرخه بسیار خوبی تشکیل شده ، پروژه های فرهنگی پشتوانه بسیار خوبی برای پروژ های اجرایی هستند و طرح همیاران آب نیز کمک بسیار زیادی به فرهنگ سازی مصرف آب در منطقه خواهد کرد.

وی افزود :همکاری پررنگ چندساله سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش پرورش آذربایجان غربی باستاد احیا برای احیای دریاچه ارومیه وحرکتهای اثرگذارآنان از طریق برنامه های فرهنگی واجتماعی باعنوان احیای در یاچه ارومیه همیشه یکی از اولویتهای روند بازسازی و احیای دریاچه بوده است.

سرخوش اذعان کرد: باتوجه به مطالعه اساتید دانشگاه بر پروژه های ستاد احیا وسعت دریاچه ارومیه از 500 کیلومتر مربع به 2150 کیلومتر رسیده و فعالیت های مستمر و فشرده این حوزه در حال جواب دهی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار