مدیر آموزش و پرورش بوکان خبرداد؛

بهره‌مندی کلیه‌ی مدارس بوکان از سیستم گرمایشی استاندارد

ارومیه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: در هیچ یک از مدارس این شهرستان، سیستم گرمایشی غیر استاندارد وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی کلیه‌ی مدارس بوکان از سیستم گرمایشی استاندارد

سلیمان مام عزیزی مدیر آموزش و پرورش بوکان با اشاره به اینکه در هیچ یک از مدارس این شهرستان، سیستم گرمایشی غیراستاندارد وجود ندارد، تاکید کرد: تماممدارس شهری بوکان نیز هم اکنون به سامانه گرمایش مرکزی (پکیچ) مجهز شده و از سیستم استاندارد بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی و حذف سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد در مدارس، ۷۳ واحد آموزشی در این شهرستان به سامانه گرمایشی مرکزی مجهز شده بود که همچنین سیستم گرمایشی ۱۲ مدرسه در روستا‌های داربسر، عباس آباد، نوبار، خانقا، کانی رش، اسکی بغداد، قالویه، قارنجه، سردرآباد، قلعه، محمودآباد و حاجی لک، نیز امسال استاندار سازی شد، افزود: با اتمام این طرح‌ها ۱٨۰ دانش آموز روستایی از سیستم حرارت مرکزی استاندارد بهره‌مند شده اند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان افزود: مدارسی که ساخته می‌شود باید به گونه‌ای احداث شوند که دانش آموزان در آن ضمن احساس لذت، امنیت نیز داشته باشند.

مام عزیزی با اشاره به اینکه ٤۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان بوکان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۵ هزار نفر در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند، اذعان داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۹ متر مربع و در آذربایجان غربی شش متر برای هر دانش آموز است که این میزان در شهرستان بوکان ۳.۵ متر مربع است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایجان غربی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار