ارومیه امسال تنها ۱۳ روز ناسالم را تجربه کرد

ارومیه (پانا)- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ارومیه از ابتدای سالجاری تا امروز ۲۹ دی ماه ۱۳ روز ناسالم را تجربه کرده است.

کد مطلب: ۸۸۷۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ارومیه امسال تنها  ۱۳ روز ناسالم را تجربه کرد

سعید موسوی به مناسبت سالروز هوای پاک اظهارداشت: امسال ۴۳ روز پاک، ۲۴۹ روز سالم، ۱۰ روز ناسالم برای افراد با گروه سنی حساس و سه روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی در ارومیه داشته ایم.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه پارسال ۴۱ روز پاک، ۲۴۱ روز سالم، ۱۷ روز ناسالم برای گروه های سنی حساس و پنج روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی را در ارومیه داشتیم.

موسوی با اشاره به برنامه های استان به مناسبت روز هوای پاک اظهارداشت: برگزاری همایش روز هوای پاک در محل موزه تاریخ طبیعی استان،اخذ برگ معاینه فنی برای تمامی خودروهای دولتی، بازدید مشترک دستگاه های مسئول از مراکز معاینه فنی خودروها از مهمترین برنامه های امروز است.

وی ارائه تخفیف ۳۰ درصدی در بهای تعرفه مراکز معاینه فنی برای سه روز،تشدید برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده هوا توسط پلیس راهنمایی و رانندگی،تشدید برخورد با صنایع آلاینده هوا،برگزاری برنامه های آموزشی و چالشی در خصوص اقدامات جهت کاهش آلاینده های هوا و بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی ارومیه برای سه روز را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص اینکه کدام یک از شهرهای استان نسبت به سایر شهرهای استان آلودگی هوای بیشتری داشته است گفت: امسال مرکز استان ارومیه به همراه شهرهای سردشت و بوکان نسبت به سایر شهرهای استان آلودگی بیشتری تجربه کرده‌اند.

وی در خصوص تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان اضافه کرد: در سطح استان هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که چهار ایستگاه در ارومیه و چهار ایستگاه دیگر در شهرستان‌های خوی، بوکان، سردشت و سلماس قرار دارد که ایستگاه‌های سردشت و سلماس مخصوص اندازه گیری گردو غبار هستند و آلاینده‌های گازی را اندازه گیری نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار