طرح زمستان بیدار با محوریت خروج از گردشگری فصلی در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: با رویکرد جدید،گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شده و نگاه مسئولان به این حوزه توسعه محور می شود.

کد مطلب: ۸۸۷۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح زمستان بیدار با محوریت خروج از گردشگری فصلی در اردبیل اجرا می‌شود

اکبر بهنامجو درمراسم اختتامیه جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی شهرستان سرعین اظهار داشت: گردشگری محور نخست توسعه استان است و بر خلاف گذشته که گردشگری این استان محدود به نیمه نخست سال بود،اردبیل میزبان گردشگران در تمام فصول سال شده است .

اوبا تاکید به اینکه گردشگری محدود به نیمی از سال قادر به توسعه اقتصادی استان نخواهد بود، افزود: با طرح زمستان بیدار تلاش کردیم تا گردشگری زمستانی اردبیل رونق گیرد و در قالب رویدادهای شاد و مفرح توانمندی‌های استان در سطح ملی و بین‌الملل معرفی شود .

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طرح زمستان بیدار با محوریت خروج از گردشگری فصلی در اردبیل اجرا می‌شود تصریح کرد: طرح زمستان بیدار امسال برای اولین بار مطرح شده و هر چند ممکن است ایرادات و نواقصی به دنبال داشته باشد اما در مجموع توانسته شور و نشاطی را به زمستان اردبیل هدیه کند .

بهنامجو اظهار کرد: این طرح مربوط به یک دستگاه اجرایی نبوده و با این وجود رویدادهای متنوعی از سوی میراث فرهنگی استان تعریف شده است تا اهمیت آن نهادینه شده و گروه های مختلف مردمی را با خود همراه کند .

او با بیان اینکه دولت در موضوع گردشگری نگاه توسعه محور را دنبال می‌کند، افزود: تامین زیرساخت ها از سوی بخش دولتی انجام می شود و در عین حال لازم است بخش خصوصی در تقویت تاسیسات گردشگری نقش خود را ایفا کند .

فرماندار سرعین نیز با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان و شهرستان سرعین است، افزود: در خود شهر سرعین امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی فراهم شده بطوریکه این شهرستان سالانه پذیرای 6 تا 8 میلیون گردشگر است .

حسن حسن پور اظهار کرد: استان اردبیل به واسطه وجود 200 اقامتگاه رسمی در شهر سرعین رتبه سوم کشوری را به لحاظ اقامتگاه ها دارد و در کنار آن آب‌های گرم معدنی و تاسیسات رفاهی دیگر این شهر را به قطب سفر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است .

او با تاکید به ضرورت تقویت زیرساخت های ارتباطی در این شهرستان به ویژه با اتصال دو شهر گردشگرپذیر سرعین و مشکین شهر از سمت سردابه، تصریح کرد: به عنوان مثال جاده دسترسی به روستای هدف گردشگری آلوارس پیشرفت مطلوب داشته و سال آینده به بهره برداری می رسد و در عین حال فاز دوم پیست اسکی آلوارس نیز سال آینده تکمیل می‌شود .

رئیس شورای اداری شهرستان سرعین در خصوص اهمیت رویدادهای گردشگری افزود: در سال‌های گذشته چهار دوره جشنواره زمستانی برگزار شده و زمستان بیدار رویکرد جدیدی را رقم زده بطوریکه اقتصاد شهر پویا شده و به مانند گذشته مغازه ها در نیمه دوم سال تعطیل نیستند .

حسن‌پور با اشاره به رشد سفر به سرعین، گفت : سیاست جدید ما توسعه مراکز اقامتی از جمله هتل پنج ستاره، آبدرمانی های خارج از شهر و پارک های آبی است تا بتوان به توزیع مکانی مسافر اقدام کرد؛بطوریکه پیش بینی شده بهره‌برداری از کمربندی سرعین به این مهم منجر شود .

او با تاکید به اینکه کمربندی سرعین در دهه فجر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: 40 پروژه عمرانی شامل مسیر سلامت، استخر مدرن مقابل شهرداری،واحد تولید لبنیات، آبخیز داری، طرح هادی روستایی و برق رسانی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .

فرماندار سرعین تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در سرعین روند رو به افزایش دارد و در عین حال تمامی پروژه ها بر اساس ضوابط و طرح تفضیلی شهر انجام می شود؛ بطوریکه به عنوان مثال در خیابان سهند تراکم 2.5 طبقه برای ساختمان ها پیش بینی شده است .

حسن پور با بیان اینکه یکی از شاخصه های قابل توجه این شهرستان جهت تخصیص اعتبار رقم گردشگران است، افزود: تخصیص اعتبار مناسب جهت رونق زیرساخت‌های گردشگری مطالبه این شهرستان است .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جشنواره گفت : زمستان بیدار رویکرد جدیدی در رونق گردشگری استان و با هدف معرفی توانمندی اردبیل در فصل زمستان است .

صغری فرشی تصریح کرد: این جشنواره به دنبال معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده زمستان اردبیل است و در طول سه ماه فصل زمستان 60 برنامه برای آن تدارک دیده شده است که در تمامی شهرستان ها اجرا خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار