در گردهمایی رابطان طرح بازی و یادگیری؛

فاضل نظری: نگرش به روش‌های انتقال مفاهیم باید تغییر کند

تهران (پانا) - مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخت‌ترین مانع برای اجرای طرح بازی و یادگیری را موانع نگرشی دانست و تاکید کرد که تا این موانع برطرف نشود، تحولی در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فاضل نظری: نگرش به روش‌های انتقال مفاهیم باید تغییر کند

فاضل نظری در گردهمایی رابطان اجرای طرح بازی و یادگیری گفت: «در اجرای طرح بازی و یادگیری و باقی طرح‌هایی که در همین راستا در آموزش و پرورش اجرا می‌شود، موانعی وجود دارد که سخت‌ترین آن مانع نگرشی است. تا زمانی که موانع نگرشی برطرف نشوند، نمی‌توان در ساختار‌ها تغییر ایجاد کرد.»

او ادامه داد: «در ابتدا باید معلمان ما به لزوم تغییر نگرش برسند و نگاه آن‌ها به انتفال مفاهیم علمی تغییر کند.»

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد که اسباب‌بازی می‌تواند برای دانش‌آموزان تمرین صبر، کنترل خشم، تعامل، تمرین نه گفتن و تمرین دوستی باشد.

نظری با طرح این سوال که کودک باهوش و درس‌خوان بهتر است یا کودک شاد و مهربان به نگرش‌های اشتباه جامعه در این خصوص اشاره کرد و گفت: « ما باید به دنبال توسعه این نگرش باشیم که انسان شاد و مهربان چند قدم به خوشبختی نزدیک‌تر است اما متاسفانه پدرها و مادرها یکی از موانع این تغییر نگرش هستند.»

او به جایگاه کنکور در نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: وقتی از مافیای کنکور صحبت می‌شود به این معنا نیست که فقط یک عده منفعت اقتصادی از آن می‌برند، بلکه یک عده نگاه و نگرش ما را به وسیله کنکور به روش‌های آموزشی تغییر دادند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار