مسعود شجاعی طباطبایی: هدف ما خروج از فضای هنری گالری ها و ورود به زندگی مردم است

تهران(پانا) - مسعود شجاعی طباطبایی، اهمیت جشنواره هنر مقاومت را خروج از فضای صرف هنری گالری ها و کاربرد طرح ها در زندگی مخاطبان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شجاعی طباطبایی: هدف ما خروج از فضای هنری گالری ها و ورود به زندگی مردم است

نشست خبری پنجمین جشنواره هنر مقاومت با حضور مسعود نجابتی دبیر کل پنجمین دوره جشنواره و مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی جشنواره امروز شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷ در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.
مسعود نجابتی دبیر کل جشنواره پنجم مقاومت با اشاره به اهداف جشنواره گفت: امروز میخواهیم درباره تحقق برخی اهداف جشنواره صحبت کنیم. همانطور که میدانید پرداختن به رویش‌های انقلاب و معرفی استعدادهای جوان از اهداف جشنواره بود که برگزاری کارگاههای ۲۰ گانه در سراسر کشور توانستیم این مهم را رقم بزنیم.
وی ادامه داد: به دلیل استقبال هنرمندان جشنواره با یک ماه تاخیر برگزار میشود. البته نمایشگاه را از تاریخ ۴ بهمن همزمان با جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.
دبیر جشنواره درباره نمایش آثار منتخب گفت: سعی ما بر اکران حداکثری آثار بود و امروز با همکاری ارگان های مختلف برای همکاری با جشنواره امیدواریم در سراسر کشور و حتی مناطق محروم به نمایش آثار بپردازیم.

پیشنهادهای خوبی برای فضای مد و لباس داریم
وی درباره کیفیت آثار قابل عرضه در جشنواره گفت: امروز سطح سلیقه مردم بالا رفته و سعی ما این بوده تنها کارهایی را به نمایش بگذاریم که ارزش نمایش داشته باشند. بعضی کارها به عنوان محصول میتوانند در فضای محصولات فرهنگی، لوازم تحریر یا لباس ارائه شوند و ما امیدواریم سازمانهایی که امکان تولید دارند به چرخه تولید و توزیع این محصولات کمک کنند. ما در واقع پیشنهادهای خوبی برای فضای مد و لباس داریم که جایگزین خوبی برای محصولات خارجی هستند.
شجاعی طباطبایی درباره بخش جدید پرچم و کتیبه گفت: امسال این بخش را به عنوان یک رشته مستقل به جشنواره اضافه کردیم که علاوه بر موضوعات شهری به پیاده روی اربعین و همچنین ایام فجر فاطمی پرداخته شده است.

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت درباره فعالیت های انجام شده در قالب جشنواره گفت: ۵۰۹۱ اثر از ۱۴۲۵ هنرمند در رشته های پوستر ، تبلیغات شهری، تایپوگرافی، عکس، گرافیک متحرک، نقاشی، پرچم و کتیبه، کارتون، تصویر سازی، طراحی صنعتی به جشنواره رسید که بعد از تهران استان های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین شرکت کننده را داشتند ‌.

تقدیر از ۶ چهره برتر هنر انقلاب
وی درباره برنامه نمایش آثار برگزیده جشنواره گفت: از ۴ بهمن ماه در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسم افتتاحیه را برگزار میکنیم و روز ۲۴ بهمن ماه هم مراسم اختتامیه جشنواره را خواهیم داشت. همچنین تقدیر از ۶ چهره برتر هنر انقلاب از برنامه های روز اختتامیه خواهد بود
دبیر اجرایی جشنواره از سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان همکار جشنواره در نمایش آثار نام بردو گفت: ما آثار را در اختیار آنها می گذاریم تا در نقاط مختلف شهر به نمایش گذاشته شوند.
شجاعی طباطبایی تاکید کرد: نگاه ما به جشنواره فراتر از هنر تجسمی در فضای گالری ها و هنر صرف است. ما میخواهیم این هنرها به عنوان دیزاین (طرح) در جامعه کاربرد پیدا کند و مخاطب خود را بین اقشار جامعه پیدا کند.


امسال پررنگ‌تر به بخش مطالبات مردمی پرداخته شد
وی نوسان قیمت ارز را یکی از علل حذف بخش بین الملل از جشنواره عنوان کرد و گفت: امسال به دلیل چهلمین سال پیروزی انقلاب به صورت پررنگ تر به بخش مطالبات مردمی پرداختند که لزومی نداشت به خارج از کشور کشیده شود. امسال تمرکزمان بر استعدادهای داخل بود.
دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به همزمانی جشنواره با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جشنواره تجسمی فجر هم سیاست های متفاوتی دارد و هم موضوع آن آزاد است ولی جشنواره هنر مقاومت با موضوع خاصی برگزار میشود که هنرمند باید اثری را اختصاصا تولید کند. ما به دنبال یافتن پاسخ مناسب بصری برای مسائل جامعه هستیم.
وی درباره معرفی چهره های برگزیده هنر انقلاب گفت: مفاخر هنر انقلاب السابقون در این عرصه هستند و حضور مستمر و تاثیرگذار در عرصه هنر انقلاب داشتند. امسال در کنار ۴۰ جوان هنرمند انقلاب (هر رشته ۴ نفر) ۶ نفر از پیشکسوتان را نیز معرفی میکنیم. این افراد کسانی هستند که راه را برای دیگران هموار کردند. روز افتتاحیه همزمان با نمایش آثار برگزیده این ۶ نفر معرفی خواهند شد و در روز اختتامیه مورد تقدیر قرار میگیرند.

در نشست امروز همچنین شاهد رونمایی از پوستر جشنواره پنجم با تاکید بر چهلمین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم‌.
پنجمین جشنواره هنر مقاومت به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح به دبیری مسعود نجابتی برگزار خواهد شد. نمایش آثار برگزیده از ۴ بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار