برگزاری کارگاه توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی

اردبیل (پانا) - کارگاه آموزشی توانمندسازی اولیای دانش آموزان درآموزشگاه متوسطه دوره اول دخترانه نور ناحیه یک اردبیل با محوریت آموزش چگونگی رفتار مناسب با نوجوان در سن بلوغ برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۸۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی

در این کارگاه فریبا عبدی کارشناس روانشناس بالینی با اشاره به حساسیت های والدین در سن بلوغ دختران گفت:دختران بیشتر از پسران در معرض آسیب های اجتماعی هستند پس وظیفه بزرگی برعهده مادران وجود دارد ، ابتدا خوب است بدانیم سیستم عصبی هر فرد با توجه به تیپ شخصیتی که دارد تنها به یک سری از محرک ها پاسخ می دهد پس لازم است اول تیپ شخصیتی فرزندانمان را به طور دقیق بشناسیم و بر اساس آن رفتار مناسبی را انجام دهیم.

او در ادامه به وجود 4 انواع تیپ شخصیتی شامل تیپ های منطقی ، دیداری ، شنیداری و لامسه اشاره کرده و توضیحات کاملی را در این رابطه به حاضرین ارائه نمود.

عبدی همچنین ضمن بیان مطالبی در مورد آسیب های فضای مجازی در سنین نوجوانی ، به کمرنگ شدن مسائل دینی در خانواده ها اشاره کرد و گفت انسان ذاتا به معنویت نیاز دارد پس بهتر است برای بالا بردن سطح معنویت فرزندانمان قدمی را برداریم.

در ادامه حیدروندکارشناس امور بانوان ناحیه نیز هدف از انجام این طرح ، آموزش رفتار مناسب پدر و مادر با فرزندان در سن بلوغ وجلوگیری از آسیب های پیش روی آنان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار