فرمانده ناجا خبر داد

راه‌اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در تمام کلانتری‌ها از سال 98

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی از راه اندازی و فعالیت دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در تمام کلانتری‌ها از سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۷۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در تمام کلانتری‌ها از سال 98

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی در جمع خبرنگاران درباره فعالیت مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها و مراکز انتظامی، اظهار کرد: در حدود 700 کلانتری و مرکز انتظامی، مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر شده است.

وی بابیان اینکه سالانه از 400 هزار پرونده ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری، حدود 70 درصد به مصالحه منتج می‌شود، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب پلیس، فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها می‌باشد که مشاوران از کارکنان متخصص، مجرب و تحصیل کرده این حوزه (مشاوره و مددکاری) هستند، البته گاهی از ظرفیت پلیس‌های افتخاری نیز در این زمینه بهره می‌بریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: در برنامه سال 98 بنا داریم فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در کلانتری‌ها را توسعه دهیم و در واقع باید بگویم برای سال آینده این مراکز در همه کلانتری‌ها فعال و راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تولید فیلم و سریال در راستای آگاه‌سازی مردم، عنوان کرد: بودجه نیروی انتظامی محدود است و در این زمینه صدا و سیما باید به ما کمک کند، البته در نظر داریم برای سال آتی با آسیب شناسی در حوزه‌های مختلف، تولیداتی در زمینه ارتقاء آگاهی عمومی داشته باشیم.

سردار اشتری افزود: با همکاری صدا و سیما در راستای آگاه‌سازی عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم تولید برنامه‌های فرهنگی، سینمایی و سریالی را دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره تمهیدات پلیس برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن نیز خاطرنشان کرد: پلیس در خدمت مردم است و قطعا راهپیمایی امسال باشکوه‌تر از 39 سال گذشته در نظم و امنیت خاصی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، افزود: پلیس در 4 دهه گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته و در نظر داریم در جشن انقلاب این پیشرفت ها را ارائه دهیم.

فرمانده ناجا درباره روند اجرای طرح دوربین البسه پلیس نیز بیان کرد: با تزریق اعتبارات از سوی دولت این روند ادامه خواهد داشت و با تخصیص منابع، البسه پلیس دوربین‌دار می‌شود، تصریح کرد: البته این روند در حال اجراست و در بخش‌های مختلف، البسه پلیس به دوربین مجهز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار