مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۲۸۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی تحصیل می کنند

بر اساس بررسی های مالی جذب بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰نیروی حق التدریس سبب صرفه جویی ماهانه ۷۰ میلیارد ریالی شده است.

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: گسترش کمی و کیفی شوراهای آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه پویای شاخص های جامعه می شود. ۱۸۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی و ۱۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس هیات امنایی تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۸۸۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۸۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی تحصیل می کنند

محمد تقی زاده در آیین معرفی شوراهای برتر آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش برکات فراوانی برای مجموعه تعلیم و تربیت کشور داشته است.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت قانون شوراها در استان خوزستان، عنوان کرد: پیشرفته ترین دولت ها نیز بدون مشارکت مردم نمی توانند اهداف عالی تعلیم و تربیت را محقق کنند. آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت مشارکتی مردم توانسته است بالغ بر ۱ هزار و ۵۴۰ مدرسه غیردولتی و ۳۱۰ مدرسه هیات امنایی را در استان فعال کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با بیان اینکه بدون داشتن برنامه اهداف سازمان ها و تشکل ها محقق نمی شود، توضیح داد: اولین اقدام مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در شورای آموزش و پرورش استان، تصویب برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان با ۲۰ اولویت عملکردی بود.

تقی زاده اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در همه اولویت های تعیین شده موفقیت های متعددی حاصل شد‌. کسب رتبه اول کشوری در شاخص توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی یکی از از این موارد است.

او در عین حال با اظهار اینکه در حوزه توانمندسازی و ارتقای وضعیت نیروی انسانی آمورش و پرورش اقدامات موثری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جذب ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان نیروی حق التدریس و همچنین پیگیری برای اختصاص سهمیه جذب نیروی رسمی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با اشاره به طرح اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان، تصریح کرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح در آموزش و پرورش خوزستان ایجاد مانع در برابر پدیده شوم بازماندگی از تحصیل است.

تقی زاده در ادامه با بیان اینکه به کارگیری جوانان خوزستانی به عنوان نیروی حق التدریس برکات فراوانی برای استان داشته است؛ توضیح داد: بر اساس بررسی های مالی جذب بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰نیروی حق التدریس سبب صرفه جویی ماهانه ۷۰ میلیارد ریالی شده است. علاوه بر این هزینه های اجتماعی ناشی از معضل بیکاری نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

او در پایان گفت: ارتقای شاخص مشارکت های مردمی در زمینه آموزش و پرورش از اولویت های مهم مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار