مدیر دفتر آب وزارت جهاد کشاورزی :‌ ۱.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نوسازی شده است

تهران (پانا) - یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن کشاورزی با هدف بهینه‌سازی مصرف آب­ تاکنون تجهیز و نوسازی شده است.

کد مطلب: ۸۸۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر دفتر آب وزارت جهاد کشاورزی :‌  ۱.۵ میلیون هکتار اراضی  کشاورزی نوسازی شده است

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، ­رضا سرافرازی، مدیرکل دفتر امور خاک و آب وزارت جهادکشاورزی افزود: در صورت تامین اعتبار تا همین میزان سطح نیز می‌توان به تجهیز و نوسازی اراضی مدرن­ اضافه کرد.

وی با بیان این که تجهیز و نوسازی اراضی با هدف بهینه‌سازی آب و در وضعی که امکان اجرای سیستم آبیاری تحت فشار فراهم نیست، انجام می‌گیرد، گفت: تجهیز و نوسازی در سه بخش اراضی سنتی با اعتبارات استانی و اراضی شالیزاری و مدرن با اعتبارات ملی به طور گسترده در حال اجرا است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ درصد ارضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شده‌اند و برنامه ما این است که نزدیک به ۱۵۰ هزار هکتار دیگر به سطوح تجهیز و نوسازی این اراضی اضافه کنیم.

سرافرازی گفت: برنامه ما این است که ۲۵۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری تجهیز و نوسازی شود و به محض تامین اعتبار، جهش مثبتی در حوزه تجهیز و نوسازی اراضی خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی درباره مرمت و بازسازی قنات‌ها در کشور نیز گفت: حدود ۴۰ هزار رشته قنات در کشور فعال است و امسال ۳۸۹ کیلومتر رشته قنات از محل اعتبارات ملی بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه ­در سال‌های گذشته، ­ اعتبارات مناسبی برای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص نمی‌یافت، تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات مربوط به قنوات دو برابر افزایش یافته است به طوری که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار استانی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار