دستورالعمل رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی ابلاغ شد

تهران (پانا) - دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۸۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی ابلاغ شد

این رقابت‌ها، فعالیتی آموزشی تخصصی برای وظایف و مسئولیت‌های معلم تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه‌ای است که درس تربیت‌بدنی را تدریس می‌کنند. سی‌امین دوره این رقابت‌ها در حوزه‌های علمی و عملی در سطح منطقه، شهرستان، استان و کشور به تفکیک معلمان تربیت‌بدنی زن و مرد در هفته گروه سنی و برای آموزگاران پایه در سه گروه سنی برگزار می‌شود.

توانمندسازی و ارتقای سطح علمی و عملی معلمان تربیت‌بدنی کشور و آموزگاران پایه مهمترین هدف برگزاری این رقابت‌ها است.

معلمانی که حداقل شش ساعت ابلاغ موظف آنها درس تربیت‌بدنی است و پرسنل اداری شاغل در پست‌های حوزه تربیت‌بدنی و همچنین همه آموزگاران پایه که دوره‌های آموزشی را گذرانده و درس تربیت‌بدنی را تدریس می‌کنند، می‌توانند در سیامین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی تربیت‌بدنی شرکت کنند.

برنامه زمانی رقابت‌ها در سه مرحله طبق جدول زیر انجام می‌شود:

رقابت‌های معلمان تربیت‌بدنی در دو بخش علمی و عملی به صورت فردی و تیمی برگزار می‌شود و 100 امتیاز دارد که 70 امتیاز به آزمون‌های عملی و 30 امتیاز به آزمون علمی اختصاص دارد. معلمان تربیت‌بدنی باید این 70 امتیاز را در حوزه‌های آمادگی جسمانی و مهارتی از قبیل ایستگاهی و دو 1200 متر، والیبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون و طناب‌زنی کسب کنند.

کتاب‌های راهنمای معلم تربیت‌بدنی در همه دوره‌ها و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی منابع آزمون علمی سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی است.

اما در بخش آموزگاران پایه آزمون به دو شکل علمی و عملی به صورت تیمی و انفرادی برگزار می‌شود که 50 امتیاز به آزمون‌های علمی و 50 امتیاز هم به آزمون‌های عملی اختصاص دارد.

منابع آزمون علمی برای آموزگاران پایه کتاب‌ دستنامه تربیت‌بدنی، کتاب‌های راهنمای معلم، کتاب معلم درس سلامت، دستورالعمل حیاط پویا و شیوه‌نامه اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس است.

معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه برای اطلاع از دیگر جزئیات شرکت در این رقابت‌ها و مدارک و منابع لازم می‌توانند دستورالعمل برگزاری سی‌امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی تربیت‌بدنی را مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار