معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

نیروی انتظامی از خروج نخل جلو گیری می کند

بوشهر(پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت : طی مکاتبه با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی از جابجایی نخل بدون مجوزجلوگیری می شود .

کد مطلب: ۸۸۷۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انتظامی از خروج نخل جلو گیری می کند

خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت : نخل جزو محصول های اصلی باغبانی استان بوشهر می باشد .

عمرانی افزود : استان بوشهر از استانهای تولید و پرورش انواع نخل اعم از کبکاب ، شهابی، خاصویی و .... است .

عمرانی تصریح نمود : ارقام کبکاب ، شهابی و خاصویی جزو ارقام بومی و ذخایر ژنتیکی استان می باشد .

عمرانی در خصوص صادرات نخل از استان بوشهر گفت : سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان حمایت از کشت و پرورش انواع درخت های بومی در شهرستانهای مختلف استان است که با شرایط اقلیمی سازگار هستند . بنابرین برنامه ای در خصوص توسعه صادرات نخیلات نیست بلکه نوسازی در خصوص نخیلات و حذف ارقام غیر اقتصادی ، غیر سازگار با شرایط اقلیمی منطقه صورت می گیرد و به این نوع ، مجوز صادرات محدود داده می شود و شامل نخل های پراکنده در باغات که حذف شده اند .

عمرانی گفت : هدف اصلی ، جایگزینی با ارقام تجاری ، اقتصادی و نوسازی نخیلات می باشد . با حذف نخیلات درجه 1 و 2 و اقتصادی به شدت ممانعت بعمل می آید . ارقام از نوع یک پایه که کشت بافتی باشند برای ارقام غیر بومی مجاز می باشد . بطوریکه سطح نخیلات 34500 هکتار و سطح خذف شده 6 هکتار است .

عمرانی تاکید کرد : برای حذف نخیلات حتما باید مجوز حذف و تغییر کاربری گرفته شود .

وی تصریح نمود : در زمین محل حذف نخیلات الگوی کشت کشاورزی تعریف می شود . متقاضی متعهد می شود که الگوی کشت کشاورزی پیشنهادی اجرا کند .

عمرانی گفت : صادرات نخل از ارقام غیر بومی استان با هماهنگی و نظارت کامل مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان و استان موافقت می شود .

معاون بهبود تولیدهای گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرافزود : صادرات انجام شده در سال 97 در خصوص ارقام غیر بومی و غیر اقتصادی زیر هزار اصله نخل است .

عمرانی گفت : بیشتر نخل های پراکنده در باغات خذف می شود . طی مکاتبه با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی از جابجایی نخل بدون مجوز جلوگیری بعمل می آید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار