معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

بیش از 33 درصد دانش آموزان درهنرستان ها تحصیل می کنند

زنجان (پانا) - محمود شهبازی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت، بیش از 33 درصد دانش آموزان درهنرستان ها تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۸۸۷۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 33 درصد دانش آموزان درهنرستان ها تحصیل می کنند

محمود شهبازی معاون در گفتگویی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 98-97 با سه ساله شدن آموزش های هنرستانی بیش از 33% دانش آموزان درچهار زمینه صنعت،خدمات،کشاورزی وهنر در هنرستان های استان مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: «برنامه ریزی های لازم در راستای اجرای سیاست های بالا دستی مسئولین کشوری در خصوص توسعه آموزش های فنی و مهارتی انجام گیرد».

وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش های هنرستانی در بحث اشتغال و کارآفرینی، خواستارهمکاری اولیا ء و سایر دستگاه ها در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه آموزش های فنی و مهارتی شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به رشد 5/2 درصدی جذب هنرجویان پایه دهم هنرستان ها در سال 98-97 نسبت به سال تحصیلی گذشته گفت: «تعامل و همکاری صورت گرفته بین آموزش و پرورش با جهاد کشاورزی استان مثبت می باشد و افزایش آمار دانش آموزان رشته کشاورزی در سال جاری از ثمرات همکاری بین دو دستگاه است».

وی سه ساله شدن آموزش های هنرستانی را فرصتی برای افزایش مهارت هنرجویان هنرستان ها توصیف کرد و بر همین اساس تامین تجهیزات کارگاهی هنرستان ها را از اولویت های اصلی وزارت و اداره کل اعلام نمود.

شهبازی برگزاری دوره های ضمن خدمت هنرآموزان را یکی از برنامه های اصلی اداره کل برای ارتقاء سطح علمی وآموزش هنرستان ها اعلام کرد و گفت: «در این راستا کارگاه ها و دوره های مختلف دانش افزایی برای همکاران پیش بینی و برگزار شده است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار