مساحت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، افزایش می‌یابد

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: با توجه شرایط خاص منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، با پیگیری های انجام شده و پس از کسب موافقت دستگاههای مربوط، شش هزار متر مربه به مساحت این منطقه افزوده خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مساحت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، افزایش می‌یابد

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست را باید از نسل جوان آغاز کنیم و برای تقویت و نهادینه کردن آن، مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست را گسترش بدهیم.

وی تاکید کرد:برای داشتن هوای پاک و اقلیم سالم باید کیفیت صنایع به گونه‌ای بهبود پیدا کند که تعارض کمتری با محیط زیست داشته باشد تا آلودگی ها کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: صنایع موجود در این شهرستان مطابق با استانداردهای محیط زیست پالایش می‌شود و چنانچه نقصی داشتند ظرف یک ماه باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و در غیر این صورت با مجازات‌هایی به صورت پیگرد قضایی، ثبت در لیست صنایع آلاینده و توقف توسعه روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: تکنولوژی دستگاه سنجش و کنترل آلودگی هوای کاشان قدیمی شده که باید به روز رسانی شود. اما اندازه گیری دقیق هوای کاشان، نیازمند ایجاد سه ایستگاه در محلهای ورودی و خروجی جریان باد و در مرکز شهر است تا با محاسبه میانگین شاخص های کیفیت هوا، رقمی نزدیک به واقعیت اعلام شود که تامین این سه دستگاه نیازمند اعتباری معادل ۳۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به جریان پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان در دشت اقبالیه گفت: پساب خروجی مطابق بااستانداردهای زیست محیطی است و برای بخش صنعت و فضای سبز قابل استفاده است اما استفاده کشاورزان و دامداران از این آب تخلف است که دستگاههای مربوط باید به آن رسیدگی کنند.

خادمی با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک تصریح کرد: در سال جاری 46 شکارچی غیرمجاز همراه با 13 قبضه اسلحه و ۱۱ راس شکار و ۵۰ قطعه پرنده شناسایی شده و پرونده آنها در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار