بیان مسائل شهروندی در مجموعه کتاب‌های «شهر بخیر»

اصفهان (پانا) - چهار عنوان از مجموعه کتاب‌های "شهر بخیر" در برنامه‌ای در قالب پروژه آدم و هوا رونمایی شد. مجموعه ‎ 52 جلدی «شهر بخیر» با تصویرسازی و داستان مسائل شهروندی را مطرح می کند.

کد مطلب: ۸۸۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بیان مسائل شهروندی در  مجموعه کتاب‌های «شهر بخیر»

رئیس‌اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان این خبر گفت: این مجموعه قرار است با تصویرسازی و داستان ویژه کودکان رده سنی 6 تا 8 سال مسائل شهروندی را مطرح کند.

احمد رضایی دارافشانی با بیان اینکه به زودی از اپلیکیشن اداره توسعه شهروندی نیز رونمایی می‌شود، ادامه داد: قرار است این مجموعه کتاب در اپلیکیشن اداره توسعه شهروندی بارگذاری شود و محتوای این کتاب‌ها در آن قرار بگیرد. در واقع هر کسی این اپ را نصب کند، می‌تواند در جریان محتوای این کتاب‌ها نیز قرار گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در برنامه‌ای در قالب پروژه آدم و هوا که با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شده، از 4 عنوان این مجموعه کتاب‌ها رونمایی شد که این کتاب‌ها در اپلیکیشن ترافیکستان قرار گرفتند.

رضایی دارافشانی با بیان عناوین این کتاب‌ها بیان کرد: یک روز سفید، دوست من برقی، دوستی سیاه و سفید و آقای آبی، چهار عنوان کتابی است که در حضور دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی محجوب ناحیه 5 اصفهان رونمایی شد و قرار است مباحث مربوط ترافیکی و آلودگی هوا را به این دانش‌آموزان آموزش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تابلوهای شهری موثرترین رسانه‌های در اختیار توسعه شهروندی است، اظهار کرد: این 300 تابلو، تمام چهارراه‌های شهر را که چراغ راهنمایی رانندگی دارند، پوشش می‌دهد و تا امروز سعی شده است تا مباحث دیگری غیر از مسائل شهروندی در آن‌ها قرار نگیرد.

به گفته رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طبق آخرین تحقیقات 90 درصد مردم این تابلو‌ها را می‌بینند چون آن‌ها تاکنون جزو خلاق‌ترین تابلوهای شهری شناخته شده است.

رضایی دارافشانی ادامه داد: تابلوهای شهروندی ماهیانه عوض می‌شود اما قرار است به زودی هر دو هفته یکبار تغییر کنند تا موضوعات بیشتری را پوشش دهند.

وی در مورد محتوای کنونی تابلوهای شهری گفت: با توجه به فضای فعلی حاکم بر جامعه و برگزاری جام ملت‌های آسیا در حال حاضر این تابلوها به بیان نکات آموزنده شهروندی و تشابه بین فوتبال و زندگی می‌پردازد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در پایان افزود: در پایان سال تابلوهای شهری مباحث مربوط به فضای سبز، محیط زیست، درختکاری و نوروز را دنبال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار