مهارت‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی لرستان مورد توجه قرار بگیرد

خرم آباد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرو ش لرستان در گردهمایی یک‌روزه مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی لرستان که در سالن اجتماعات آموزش‌ و پرورش ناحیه 2 خرم‌آباد برگزار شد گفت:مهارت‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی لرستان مورد توجه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۸۸۷۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی لرستان مورد توجه قرار بگیرد

رضا زینی وند مقدم افزود:مهم‌ترین سندی که امروز در دست داریم سند تحول بنیادین است که به‌دنبال تحول در آموزش‌ و‌ پرورش می باشد و مهم‌ترین تحول نیز مربوط به بحث مدیریت است که در این میان مدرسه‌محوری باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا مدرسه کانون اصلی تعلیم‌ و تربیت است.

وی اظهار داشت: باید در مدارس به‌ سمت خلاقیت و ابتکار حرکت کنیم و به دانش‌آموزان میدان بدهیم تا ایده‌های خود را مطرح کنند. شایسته سالاری، اصلاح ساختار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، ترویج فعالیت‌های گروهی، ارتقای مشارکت دانش‌آموزان و اولیا یکی از اهداف بلندمدت سند تحول است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان عنوان کرد: مدارس شبانه‌روزی قابلیت اجرای سند تحول بنیادین را به‌خوبی دارد، زیرا دانش‌آموز تمام‌وقت خود را در این مدارس می‌گذراند و می‌توان برنامه‌های موردنظر را برای آنان به‌راحتی اجرا کرد.

وی بیان کرد: در مدارس شبانه‌روزی امنیت و سلامت دانش‌آموزان از مهم ترین شرایط است و ضرورت دارد موضوع بهداشت و سلامت آنها که شامل مواد غذایی، سرویس بهداشتی و بهداشت خوابگاه است مورد توجه قرار بگیرد.

زینی‌وند مقدم گفت: امنیت روحی و روانی دانش‌آموزان و حفظ شادابی و نشاط آن‌ها در مدارس شبانه‌روزی حائز اهمیت است زیرا این مدارس محل زندگی دانش‌آموزان است، بنابراین باید فضای صمیمی‌ای برای آنان فراهم شود تا خلأ دوری از خانواده را حس نکنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید از قوانین و مقررات آموزش‌ و پرورش آگاه باشند زیرا گاهی اوقات آسیب‌ها ناشی از عدم آگاهی است بنابراین مدیران باید بر دستورالعمل‌های آموزش و پرورش اشراف داشته باشند.

زینی‌وند مقدم به آموزش شعائر دینی و انقلابی دانش‌آموزان نیز تأکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان را دیندار، وطن‌دوست و مسئولیت‌پذیر تربیت کنید، باید به برگزاری نماز جماعت در مدارس و تقویت جهان‌بینی دانش‌آموزان توجه شود، همچنین باید به گردش‌های علمی برای دانش‌آموزان و جلسات اولیا در مدارس توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد : ما باید به‌دنبال مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان باشیم و آن‌ها را به سمت رشته‌های فنی ترغیب کنیم.

وی گفت: ضرورت دارد در زمینه ساخت مدارس شبانه‌روزی به‌سمت احداث و راه‌اندازی هنرستانها و مراکز فنی حرکت کنیم زیرا بهترین نیروها همین دانش‌آموزان هستند، هم شغل و حرفه می‌آموزند و هم اینکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌شود.

زینی‌وند مقدم افزود: در کنکور سال آینده 30 درصد شرط معدل لحاظ می‌شود بنابراین باید تلاش کرد تا میانگین معدل دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

در پایان همین جلسه از 6 مدرسه شبانه روزی مقطع متوسطه اول که در زمینه طرح خود اتکایی رتبه وزارتی کسب کرده بودند ، همچنین از 3 مدرسه شبانه روزی در مقطع متوسطه دوم که رتبه استانی را در طرح خود اتکایی کسب کرده بودند با حضور مسئولین ، تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار